اقتصادی

عراقی‌ها در صدر گردشگران خارجی ایران در سال گذشته

شورای جهانی سفر و گردشگری ضمن اعلام رشد 21 درصدی صنعت گردشگری ایران اعلام کرد که عراقی‌ها با 37 درصد، در صدر گردشگران خارجی ایران در سال گذشته قرار دارند.

میدل ایست نیوز:  شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد 21 درصدی صنعت گردشگری ایران در سال 2023 خبر داد و اعلام کرد که 37 درصد از گردشگران خارجی که در سال گذشته وارد ایران شده‌اند، عراقی‌ها بوده‌اند.

به گزارش «تسنیم»،  صنعت گردشگری ایران در حالی که پس از فروکش کردن همه گیری کرونا طی سال 2021 رشد 40 درصدی و در سال 2022 رشد 39 درصدی را تجربه کرده بود در سال 2023 نیز با رشد 21 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که طی سال 2020 با شیوع کرونا، صنعت گردشگری ایران با افت 45 درصدی سهم خود در تولید ناخالص داخلی مواجه شده بود.

بر اساس جدیدترین آمار شورای جهانی سفر و گردشگری، سهم صنعت گردشگری از کل اقتصاد ایران در سال 2023 نیز به 4.7 درصد افزایش یافته است. در سال پیش از آن سهم این صنعت از کل اقتصاد ایران 4.6 درصد گزارش شده بود. به همین ترتیب ارزش این صنعت در ایران طی سال گذشته به 740 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

شورای جهانی سفر و گردشگری پیش بینی کرده است در سال 2024 نیز صنعت گردشگری ایران رشد 12.1 درصدی را تجربه کند و ارزش این صنعت به 830 هزار میلیارد تومان برسد.

بر اساس این گزارش از کل سفرهای گردشگری در ایران طی سال میلادی گذشته 97.7 درصد با هدف تفریح انجام شده و 2.3 درصد سفرها نیز تجاری بوده است.

از کل گردشگران خارجی که طی سال 2023 وارد ایران شده‌اند 37 درصد عراقی بوده‌اند. عراقی‌ها رتبه اول در این زمینه را داشته‌اند. پس از عراق،‌ گردشگران ترکیه‌ای مقام دوم را از نظر میزان بازدید از ایران در سال 2023 داشته‌اند. 11 درصد از کل گردشگران خارجی ورودی به ایران طی این سال ترکیه‌ای بوده‌اند. وورد گردشگران ترکیه‌ای به ایران در این سال نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.

گردشگران جمهوری آذربایجان با 7 درصد، پاکستان با 6 درصد، و لبنان با 3 درصد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار داشته اند.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا