۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85461064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش آثار استانی در پایتخت به رشد تئاتر کمک می‌کند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85461064
نمایش آثار استانی در پایتخت به رشد تئاتر کمک می‌کند

تهران- ایرنا- مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، با اشاره به سیاست‌ حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور آثار نمایشی با کیفیت استانی در پایتخت به روند رو به رشد تئاتر کشور کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده با ابراز خرسندی از استقبال مخاطبان از این اثر اظهار داشت: برای ما بسیار افتخارآفرین است که آثار بسیار با کیفیتی مثل «اسب قاتلین» در استان‌ها تولید می‌شوند که قابلیت اجرا در همه جای ایران بویژه پایتخت و حتی خارج از کشور را دارند و حضور آثار در پایتخت به روند رو به رشد تئاتر کشور کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و سیاست‌های مبتنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها، همواره این موضوع برای ما از اولویت اجرایی بالایی برخوردار بوده و شاهد این ادعا هم اجرای ۴ نمایش هنرمندان استان‌ها در تهران در آغاز سال جدید است.

رونده گفت: نمایش‌های «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان و «آگنیتاژ» به کارگردانی حسین کارگر، ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری در تهران اجرا شدند و هم‌اکنون علاوه بر اسب قاتلین، نمایش «سیاه عمراً بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی از همدان در سنگلج روی صحنه است و امسال بر آن شدیم تا با توجه ویژه‌تری از حضور آثار نمایشی شهرستان‌ها در تهران بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: سال ۴۰۱ با احیای مجدد جشنواره تئاتر مناطق، شرایطی ایجاد شد که به یکی از درخواست‌های برحق هنرمندان استان‌ها پاسخ دهیم و این موضوع به تولید آثار فاخر و شناخت هنرمندان و اجرای در تهران منجر شد.

مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی گفت: همچنین فضایی ایجادشده است که شورای حمایت هم بتواند در حد توان خود از این هنرمندان و تولیدات حمایت کند و امیدواریم آثار درخشان همه شهرستان‌ها هم در استان خودشان و هم تهران با قدرت روی صحنه بروند.

نمایش اسب قاتلین، کاری از هنرمندان شیرازی است که از ۱۹ فروردین، ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است. در این نمایش، مریم شکری، امیر خواجه‌میرکی‌پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمد حسین نعمتی، ندا محمدیان، محمد ابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی بازی می‌کنند و گروه فرم و بازی‌سازان این اثر، فرناز حیدری، نادیا نوذری، زهرا صادق‌پور، آیدا زارع، روژین رستمی، مبینا رضایی، تینا گندمکار، نعیم فرزام و ماهان حسن‌زاده هستند.

این نمایش تا ۲۱ اردیبهشت روی صحنه خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روزهای آینده این نمایش را با ۲۰ درصد تخفیف عمومی و ۳۰ درصد تخفیف دانشجویی تهیه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha