ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه آرم در دایمنسیتی 9400
کامپیوتر و سخت افزار

دایمنسیتی 9400 با هسته جدیدش احتمالاً قوی‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود

از همین حالا پیش‌بینی می‌شود که تراشه نسل بعدی مدیاتک از نظر پردازشی، بی‌رقیب باشد.

حمیدرضا علیا
نوشته شده توسط حمیدرضا علیا | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۰

انتظار می‌رود کوالکام در اواخر سال 2024 چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 خود را برای گوشی‌های پرچمدار معرفی کند. این تراشه اولین چیپستی خواهد بود که از هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon استفاده خواهد کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که Arm و MediaTek می‌توانند با پردازنده نسل بعدی خودشان، درمقابل اسنپدراگون 8 نسل 4 پیروز شوند. این پیروزی احتمالی، به‌دلیل وجود هسته پردازشی Cortex-X5 در دایمنسیتی 9400 ممکن خواهد شد.

منبع آگاهی به‌نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو ادعا کرده است که چیپست دایمنسیتی 9400 مدیاتک از هسته Cortex-X5 آرم با نام رمز «BlackHawk» استفاده می‌کند. کارشناسان ادعا می‌کنند که Cortex-X5 در زمینه اجرای دستورالعمل‌ها در هر کلاک (IPC) از هسته‌های پردازشی تراشه A17 Pro اپل و اسنپدراگون 8 نسل 4 بهتر خواهد بود.

تراشه آرم در دایمنسیتی 9400

دایمنسیتی 9400 احتمالاً برای اپل و کوالکام قد علم خواهد کرد

با‌این‌حال، تراشه A17 Pro در سری آیفون 15 پرو استفاده شده، بنابراین مقایسه پردازنده جدید آرم در مقابل پردازنده‌های نسل بعدی اپل، مقایسه بهتری خواهد بود. همچنین، Digital Chat Station ادعا می‌کند که Cortex-X5 «عملکردی در سطح برخی پردازنده‌های کامپیوتر» و کارایی بهتر نسبت به رقبای خود خواهد داشت.

این اولین‌باری نیست که در مورد هسته پردازشی Cortex-X5 می‌شنویم. در ژانویه 2024 منابع مختلف گزارش دادند که BlackHawk اسم رمز Cortex-X5 خواهد بود. برخی کارشناسان بر این باورند که این هسته پردازشی می‌تواند اپل را شکست دهد و تبدیل به بهترین پردازنده گوشی‌های هوشمند شود.

به غیر از IPC، معیارهای دیگری برای پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند وجود دارد. این معیارها شامل مدت عملکرد پایدار و ویژگی‌های نرم‌افزاری در گوشی هوشمند است.

باید منتظر اولین گوشی هوشمند با پردازنده Dimensity 9400 بمانیم تا ببینیم که آیا Cortex-X5 واقعاً برترین هسته پردازشی گوشی‌ها لقب می‌گیرد یا خیر. البته انتظار می‌رود که سامسونگ نیز از همین هسته Cortex-X5 در اگزینوس 2500 استفاده کند. احتمالاً سامسونگ تراشه اگزینوس 2500 را در سری گلکسی S25 به‌کار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی