سیاسی

انتقاد انصارالله از عربستان بابت کندشدن مذاکرات صلح در یمن

رئیس شورای عالی انصارالله یمن تأکید کرد که عربستان باید کاهش تنش را با ورود به مرحله صلح پایدار تکمیل کند و این مسئله را به تعویق نیندازد.

میدل ایست نیوز: مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله یمن، در نشست این شورا گفت: «عربستان باید از مرحله کاهش تنش به مرحله برقراری صلح بر اساس نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده است، حرکت کند».

به گزارش CNN المشاط افزود: عربستان سعودی باید منافع ملی خود را در مسیر مذاکره در یمن بر منافع امریکا اولویت دهد، و باید به حرکت مثبت برای تکمیل این مسیر ادامه دهد و از به تأخیر انداختن آن خودداری کند.

المشاط از محاصره اقتصادی تحمیل شده بر یمن و ممانعت از پیشرفت در هر راه حل سیاسی که اجرای حقوق بشردوستانه را تضمین می‌کند، و از همه مهم‌تر پرداخت حقوق و بهره‌مندی همه یمنی‌ها از ثروت آن‌ها، انتقاد کرد.

اظهارات المشاط در بحبوحه ادامه حملات انصارالله به کشتی‌های مرتبط با امریکا، بریتانیا و رژیم صهیونیستی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، در پس‌زمینه جنگ غزه صورت می‌گیرد.

سپتامبر گذشته، یک هیئت انصارالله اولین سفر علنی خود را به ریاض برای گفتگو با مقامات سعودی انجام داد. پیش از آن، در آوریل 2023 یک هیئت عربستانی از صنعا بازدید کرده بود.

در ان زمان، بحث‌ها در مورد بازگشایی بنادر و فرودگاه صنعا، علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان و تلاش‌های بازسازی بود. در آن زمان عربستان سعودی نتیجه مذاکرات را مثبت توصیف کرد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا