arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمریکا هشدار داد: اسرائیل در صورت نقض قوانین بین‌المللی پاسخگو خواهد بود

به‌دنبال انتشار گزارش جدید سازمان «عفو بین‌الملل» درباره استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکا علیه غیرنظامیان در غزه، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هشدار داد اگر اسرائیل در غزه مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده باشد، واشینگتن این کشور را پاسخگو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: به‌دنبال انتشار گزارش جدید سازمان «عفو بین‌الملل» درباره استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکا علیه غیرنظامیان در غزه، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هشدار داد اگر اسرائیل در غزه مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده باشد، واشینگتن این کشور را پاسخگو خواهد کرد.

پاتل، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت، در نشست مطبوعاتی وزارت‌خارجه آمریکا به خبرنگار «العربیه» گفت، واشینگتن برای بررسی آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، ابزار‌هایی در اختیار دارد، و در صورت لزوم، ناقضان قوانین بین‌المللی را پاسخگو می‌کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر ضرورت تعهد اسرائیل برای پایبندی به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه تاکید کرد و گفت، واشینگتن در این زمینه بین شرایط غزه و سایر کشور‌ها تفاوتی در نظر نمی‌گیرد.

او اظهار داشت، در صورت اثبات نقض قوانین بین‌المللی، آمریکا نه تنها آن را با دولت اسرائیل مطرح می‌کند، بلکه اقدامات مناسبی را بر اساس «ابزار‌های موجود» انجام خواهد داد.

پاتل به موضع روز گذشته وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد که بر اساس آن، پنج واحد ارتش اسرائیل مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده‌اند. او در این زمینه خاطرنشان کرد: «هنگامی که ارتکاب تخلفات را مشاهده می‌کنیم، برای انجام اقدامات مناسب درباره هر کشوری که با آن رابطه داریم دریغ نخواهیم کرد. استاندارد‌های متفاوت یا مجموعه قوانین متفاوتی وجود ندارد.»

عفو بین‌الملل: اسرائیل قوانین بین‌المللی را در نوار غزه نقض کرد

گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل حاکی از آن است که اسرائیل از تسلیحات ایالات متحده آمریکا علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه استفاده و به صورت آشکار قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

یافته‌های جدید نهاد‌های حقوق بشری مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت و احتمال کاهش حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه را مطرح کرد. ایالات متحده سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار به اسرائیل کمک امنیتی می‌کند.

نظرات بینندگان