هیچ‌گونه صادرات نفتی با خط لوله وجود ندارد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر اینکه هیچ گونه صادرات نفت با استفاده از خط لوله وجود ندارد تصریح کرد: صادرات صرفا از طریق نفتکش صورت می گیرد.

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بابیان اینکه سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی همچنین درباره وجود ترانزیت با کشورهای همسایه اظهار کرد: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

رحیمی همچنین با اشاره به میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله گفت: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود