احداث ایستگاه جدید در خط یک مترو تهران

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد.

احداث ایستگاه جدید در خط یک مترو تهران

امروزه ایستگاه‌های جدید مترو با توجه به رشد شهری و نیازهای جمعیت شهری، یک نیاز اساسی برای حمل و نقل عمومی شهری هستند. احداث یک ایستگاه جدید مترو علاوه بر افزایش امکانات حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک، به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند.

حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد وگفت: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره‌برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص‌ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد، اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بی نام

    پس شهر اندیشه چی؟ کی قراره برای اندیشه حرکت بزنین؟؟ چند سال پیش فاز ۱ اومدین هزینه کردین و چند تا سکو زدین و رفتین فی امان الله.... ماها آدم نیستیم؟ تمام وقتمون تو ترافیکیم

  • فاطمه

    فکری هم به حال پردیس ودیگر شهرستانهای تهران کنید بخدا اوناهم خیلی مشکل رفت وآمد دارند یه کم از شمیرانات وشهرک غرب وغرب تهران بیایید بیرون

  • Mohsen

    مترو پردیس کی راه میفته؟ هزینه ماشین اسنپ گرونه😔

  • ناشناس

    اقدام نیک هست ایکاش درموردخط متروی ورامین که مدت ده سال بیشتروعده آن داده شده بودوعلت تاخیرآنرا نیزمسئولین بررسی کنند

  • ناشناس

    پس شهر اندیشه چی خسته شدیم هر چی پول در میاریم کرایه ماشین میدیم تا یه ذره بارون هم میاد چهار ساعت تو ترافیک هستیم

  • علی ایرانی

    چندین سال قبل در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد کلنگ احداث متروی پاکدشت توسط خودایشان به زمین زده شد ولی با اتمام دوره ریاست جمهوری ایشان به نظر میرسد ایشان کلنگ را با خودشان بردند و طرح احداث مترو در این ناحیه از شرق و جنوب شرق تهران به بایگانی سپرده شد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر