نماینده پاکستان: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برای حل مناقشه کنونی بسیار حائز اهمیت است

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل مصونیت از مجازات را علت اصلی سرکشی رژیم آپارتاید اسرائیل از اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه دانست و تاکید کرد: برداشته شدن حق وتو و تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برای حل مناقشه کنونی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نمایندگی پاکستان در سازمان ملل، منیر اکرم در سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شد، اظهار کرد: اسلام آباد از شورای امنیت می‌خواهد تا درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل را مطابق با خواسته افکار عمومی جهان مجددا مورد بررسی قرار دهد چرا که چنین اقدامی بی‌عدالتی تاریخی را اصلاح کرده و تلاش‌های صلح برای حل مناقشه کنونی شتاب خواهد گرفت.

وی در ادامه نسبت به عواقب خطرناک هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و گفت: مصونیت اعطا شده به رژیم آپارتاید اسرائیل علل اصلی سرکشی این رژیم از عمل به قوانین بین‌المللی به ویژه ممانعت از اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل در غزه و دستورات مقدماتی دیوان بین المللی دادگستری به شمار می‌رود.

نماینده دائم پاکستان از سازمان ملل خواست تا آتش بس فوری در غزه را به اجرا گذاشته و برای دسترسی نامحدود مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه، جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری‌ها در غزه، حمایت بین المللی از فلسطینیان، احیای روند صلح و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به جنایات جنگی خود تضمین دهد.

در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) در حالی که ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به قطعنامه پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت دادند، ایالات متحده آن قطعنامه را وتو کرد.

کشور مستقل فلسطین تا به حال از سوی ۱۴۰ کشور از ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دائمی فلسطین در ۹۵ کشور جهان وجود دارد.

همچنین جامائیکا جدیدترین کشوری است که (در ۲۴ آوریل / ۵ اردیبهشت) کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت.

به گزارش ایرنا، آمریکا پیشتر در رای‌گیری شورای امنیت، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha