پایان جنجال بزرگ؛ تیک‌تاک بار دیگر با UMG قرارداد امضا کرد

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تیک تاک روی گوشی با پس زمینه بنفش با لوگو UMG
با قرارداد جدید UMG و تیک‌تاک، جنجال استفاده از آثار هنرمندانی مثل تیلور سویفت پایان خواهد یافت.
تبلیغات

یونیورسال موزیک گروپ (UMG) قراردادی جدید با تیک‌تاک امضاء کرد که به‌موجب آن، هنرمندان تحت قرارداد این شرکت ازجمله تیلور سویفت، دریک و اولیویا رودریگو به پلتفرم تیک‌تاک با بیش‌از یک میلیارد کاربر باز می‌گردند. UMG پس‌از اتمام قرارداد قبلی اقدام به حذف موسیقی‌های خود از تیک‌تاک کرده بود.

نکته‌ی مهم در توافق UMG و تیک‌تاک، رسیدگی به نگرانی‌های UMG درمورد هوش مصنوعی مولد است. در قرارداد آمده است: «تیک‌تاک و UMG با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که توسعه‌ی هوش مصنوعی در صنعت موسیقی، از هنر هنرمندان و اقتصاد ناشی از آن برای هنرمندان و ترانه‌سرایان محافظت کند. تیک‌تاک همچنین متعهد شد برای حذف موسیقی‌های بدون‌مجوز تولیدشده با هوش مصنوعی از پلتفرمش و توسعه‌ی ابزارهایی برای بهبود انتساب آثار به هنرمندان و ترانه‌سرایان، با UMG همکاری کند.»

اوله اوبرمان، مدیر بخش توسعه‌ی تجارت موسیقی تیک‌تاک، گفت: «ما از بازگشت UMG و UMPG به تیک‌تاک خوشحالیم. ما با همکاری یکدیگر اطمینان حاصل خواهیم کرد ابزارهای هوش مصنوعی به‌طور مسئولانه توسعه یابند و بدین‌ترتیب عصر جدیدی از خلاقیت موسیقی و تعامل با طرفداران را رقم خواهیم زد و از خلاقیت انسانی محافظت خواهیم کرد.»

توافق تیک‌تاک و UMG شامل فرصت‌های جدید کسب درآمد از قابلیت‌های روبه‌رشد تجارت الکترونیک تیک‌تاک است. این شبکه‌ی اجتماعی متعهد شده است به ساخت ابزارهای جدید برای کمک به هنرمندان جهت استفاده‌ی بهتر از پلتفرم در حوزه‌هایی مثل تحلیل داده و بلیت‌فروشی یکپارچه، ادامه دهد.

تیک‌تاک و UMG می‌گویند به‌سرعت درحال تلاش برای بازگرداندن هنرمندان به پلتفرم اجتماعی مورد بحث هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات