خبر اولسیاسی

هنیه از سفر هیئتی به مصر برای تکمیل مذاکرات آتش‌بس خبر داد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سفر قریب الوقوع هیئتی از این جنبش به قاهره برای تکمیل مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد.

میدل ایست نیوز: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، طی دو تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و عباس کامل، مدیر سازمان اطلاعات مصر گفت وگو کرد.

به گزارش الجزیره، هنیه، آل ثانی و کامل، تحولات مربوط به مذاکرات در خصوص آتش بس در غزه را بررسی کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد که به زودی یک هیئت از این جنبش به مصر سفر می کند.

هنیه، نقش قطر در میانجیگیری را تحسین و بر مثبت بودن بررسی پیشنهاد آتش بس که اخیرا دریافت کرده تاکید کرد.

اسماعیل هنیه همچنین از نقش قاهره در مذاکرات برای آتش بس در غزه تقدیر کرد.

حماس در بیانیه ای اعلام کرد که هنیه در گفت وگو با عباس کامل بر رفتن هیئتی به مصر در اسرع وقت برای تکمیل مذاکرات کنونی با هدف به نتیجه رساندن توافق و توقف جنگ تاکید کرد.

پیش از این یک هیئت از حماس به قاهره رفته بود و پس از رایزنی و دریافت پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به تازه ترین پیشنهاد توافق تبادل اسرا، مصر را ترک کرده بود.

یکی از منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اعلام کرد آنچه در مذاکرات در اختیار این جنبش قرار گرفت، پیشنهادی مبنی بر برقراری آتش بس اولیه  به مدت 42 روز بود که بعد از آن مرحله دوم آتش بس دائم اعلام خواهد شد.

این منبع حماس که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد برگه‌ای که حدود دو هفته پیش در اختیار جنبش حماس قرار گرفت در آن به آتش‌بس فراگیر و جامع اشاره‌ای نشده بود چرا که طرف اسرائیلی خواستار آتش‌بس موقت بود اما در عین حال انعطاف‌هایی نشان داده است.

این منبع خاطر نشان کرد، جنبش حماس در حال بررسی موضوع عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه به مناطق قبل از عملیات هفتم اکتبر و همچنین مشخص کردن فاصله عقب‌نشینی است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا