صدور اولین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی  

رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از صدور پروانه تاسیس چند شهرک دولتی خبر داد.

سعید غفوری،  رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه همه اقدامات چه در حوزه شهرک سازی و چه پیشبرد طرح توسعه سکونتگاه‌های ساحلی جنوب کشور باید مطابق قانون و مصوبات مربوطه باشد، گفت: نظام‌مند کردن شهرک‌های خصوصی نیز با اقدامات مثبت ستاد پیشرفت چشمگیری داشته است.

براساس گزارش دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید، از زمان شروع دولت سیزدهم و مطرح شدن احداث مسکن برای اقشار کم‌درآمد، در قالب طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از ظرفیت بالقوه شهرک سازی به عنوان مکمل در کنار اختصاص اراضی شهرهای جدید یا الحاق به محدوده شهرها، به منظور تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی، در دستور کار شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید قرار گرفته و با حمایت‌های اعضای ستاد، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار واحد ظرفیت تولید مسکن در این حوزه ایجاد شده است.

ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۲، در اجرای مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح سه شهرک دولتی در پیرامون شهرهای یزد و قم را مصوب کرده و پروانه تأسیس سه شهرک پیش گفته را با ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در مجموع به میزان بیش از ۷۳ هزار نفر و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در یک‌هزار و ۲۴ هکتار زمین، صادر کرده است.

علاوه بر این، پروانه بهره‌برداری برای فاز نخست شهرک مسکونی دولتی «پردیس زندگی» یزد نیز در روزهای پایانی سال گذشته صادر شد.

طی سال 1402 در مجموع ۱۳ پیش پروانه برای احداث شهرک‌های مسکونی دولتی توسط شرکت عمران شهرهای جدید صادر شد.

ظرفیت جمعیت‌پذیری و تولید مسکن در این شهرک ها که در استان‌های فارس، البرز، آذربایجان‌شرقی، یزد و قم قرار گرفته‌اند، به ترتیب ۳۴۸ هزار نفر و در حدود ۱۰۵ هزار واحد ظرفیت است.

ستاد مدیریت شهرک سازی در سال گذشته، بیش از هشت‌هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی دولتی را برای تأمین و عرضه مسکن در ابعاد مختلف در دستور کار قرار داده و در مدار برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته است.

شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به عنوان دبیرخانه دائمی ستاد مدیریت شهرک سازی کشور، در سنوات گذشته (از سال ۱۳۹۹ تا ابتدای سال ۱۴۰۲) مطالعه امکان‌سنجی، مکان‌یابی و تهیه طرح جامع ۴۰ شهرک را در ۱۳ استان کشور به انجام رسانده و با هماهنگی انجام شده، برای انجام عملیات اجرایی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار داده است. ظرفیتی که بدون شک می تواند پشتیبانی قابل توجهی برای تولید و عرضه مسکن در کشور تلقی شود.

طی دو سال اخیر، وضعیت شهرک‌هایی که گاهاً ۱۵ سال بلاتکلیف بوده‌اند، مشخص شده و از آن میان، پروانه بهره‌برداری ۳ شهرک خصوصی با ظرفیت واحدپذیری بیش از ۵ هزار واحد صادر شده است. 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود