تاکنون چند قطعه زمین مسکن ملی در کشور آماده شده است؟

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با اشاره به افزایش میانگین ساخت سالانه مسکن شهری از 3 هزار به 30 هزار واحد، گفت: در حال حاضر یک میلیون قطعه زمین در حال آماده‌سازی است.

علیرضا فلاحی، معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در دوره جدید ریاست بنیاد مسکن، تسهیلات و سهمیه وام‌های سالانه طرح ویژه‌ای که از سال 1384 به تعداد 200 هزار واحد بود، برای نخستین بار به 350 هزار واحد افزایش یافت.

وی با اشاره به ارتباطات موجود با مجموعه وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: از این رو ما توانستیم برای اولین بار بحث الحاق زمین‌های محدوده شهرها به روستاها را شکل دهیم.

فلاحی گفت: با توجه به تعهداتی که دولت سیزدهم دارد و قانون 4 میلیون واحد مسکونی که قرار است در 4 سال اتفاق بیفتد، در حال حاضر یک میلیون قطعه زمین در حال آماده‌سازی است که کار بیش از 650 هزار قطعه انجام شده و مابقی آن ظرف چند ماه آینده اتفاق می‌افتد.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن همچون گذشته همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن آنان را حل کند.

وی در این راستا افزود: ماموریت دیگر ما بحث مسکن محرومین است، از همین رو با توجه به اینکه سازمان ملی زمین بخشنامه ای در سنوات گذشته ابلاغ کرده و محدودیت برای بنیاد ایجاد شده بود، آن دستورالعمل منحل و مقرر شد زمین 50 هزار واحد مسکن برای محرومین را تامین کنیم و امسال این سهمیه نزدیک به 17 هزار واحد است که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: میانگین سالانه مسکن شهری تعداد 3 هزار واحد بود که امسال با تفاهم نامه‌های انجام شده قرار است این میزان به 30 هزار واحد برسد، از همین رو اقداماتی در حوزه مسکن شهری در حال انجام است.

وی همچنین اظهار کرد: ما بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستاها را با کمک همکارانمان در کشور و اداره ثبت سند دار کردیم و در یک برنامه مشخص شده که توسط حوزه معاونت عمران روستایی اتفاق می‌افتد، مشکل سند واحدهای باقیمانده نیز بر طرف خواهد شد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود