دانش‌آموزان برای دفاع از هویت اسلامی ایرانی در مقابل دشمن آموزش ببینند

تهران - ایرنا - نایب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید برای دفاع از هویت ملی، دینی و تمدنی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در مقابل دشمنان آموزش ببینند و در این بین، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها نقش مهمی بر عهده دارند زیرا گاهی نقش معلم و استاد دانشگاه حتی از خانواده‌ها هم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، تکریم و تشکر از معلم را وظیفه فرد فرد ملت خواندند و با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست، افزودند: هویت‌سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری آموزش‌وپرورش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معلمان فعال را هویت‌سازان نسل نوجوان و جوانان دانستند و گفتند: هر حرف و رفتار و موضع‌گیری و حتی اشاره معلم در شخصیت‌سازی نسل نو تأثیر دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان و در بیان انتظارات از جامعه معلمان، معلم را نه فقط آموزنده علم بلکه پرورنده هویت دانش‌آموز خواندند و گفتند: معلم می‌تواند توانایی‌های بالقوه و استعدادهای دانش‌آموز را همچون استخراج طلا و نقره از معدن، کشف و بالفعل کند؛ بنابراین معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان با تاکید بر هویت والای اسلامی ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه و عزت و اقتدار برخوردار است و برای حفظ استقلال و هویت خود ایستادگی می‌کند در حالی که همواره دشمنان ما؛ آمریکا و کشورهای اروپایی که نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند و بعد از جنگ هشت ساله نتوانستند نتیجه‌ای بگیرند، جنگ نرم را به راه انداختند و به فرهنگ و تمدن و هویت ایران هجمه‌هایی را وارد آوردند.

اسماعیلی گفت: در جنگ نرم، بیشترین فعالیت آنها در فضای مجازی بود و می‌خواستند بیشترین تاثیر را داشته باشند؛ بنابراین نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار دادند.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه معلمان نزد اسلام و مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و اعتقاد داریم که این قشر فرهیخته، پایه و اساس پیشرفت هر کشور و جامعه‌ای محسوب می‌شوند و در این بین نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است.

ضرورت توجه به ارتقای شغلی معلمان

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به ارتقای شغلی معلمان، گفت: رتبه‌بندی گام مهمی بود و امیدواریم که این اقدام در زمینه گام‌های مهمتری برداشته شود.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش معلمان تاکید دارند و این یک نظر بسیار حکیمانه است.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته از پایه آموزش و پرورش قوی‌تری برخوردار هستند و در این زمینه، زیر ساخت قوی دارند؛ بنابراین لازم است برای داشتن زیر ساخت قوی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش از ارتقای شغلی معلمان حمایت کند و انگیزه آنها برای کار تقویت شود.

اسماعیلی یادآور شد: ایران کشور بزرگ با فرهنگ، هنر و تمدن غنی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در عرصه تمدنی با وجود تحریم‌ها گام‌های بزرگی برداشته است.

دانش‌آموزان برای دفاع از هویت اسلامی ایرانی در مقابل دشمن آموزش ببینند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. آقای صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی»، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha