• جمعه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۱
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403021309951
  • خبرنگار : 30057

تولید باتری لیتیوم یون با کاربرد در خودرو و موتورهای برق در کشور

تولید باتری لیتیوم یون با کاربرد در خودرو و موتورهای برق در کشور

یکی از شرکت‌های فناور به دانش فنی ساخت سل لیتیوم یون ۱۸۶۵۰ دست یافت که به گفته آنها از این باتری می‌توان در خودروهای برقی، وسایل برقی خانگی و وسایل نقلیه بهره برد.

مهدیه صبور، مدیر حوزه دیجیتال یکی از شرکت‌های فناور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شرکت ما از سال ۹۴ در حوزه بانکداری فعال شد و محصولاتی در حوزه‌های بانکداری و فناوری اطلاعات به تولید رساندیم.

وی شروع فعالیت این شرکت را در حوزه بانکداری با ساخت دستگاه‌های پوز دانست و افزود: تولید رول‌های کاغذی حرارتی که در دستگاه‌های پوز استفاده می‌شود از دیگر محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

صبور تولید سل لیتیوم یوم ۱۸۶۵۰ را جدیدترین محصول تولیدی این شرکت دانست و یادآور شد: این باتری‌ها برای موتورهای برقی و خودروهای برقی و تجهیزات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر بخش حوزه دیجیتال این شرکت، این باتری را از نوع باتری‌های استوانه‌ای دانست که به منظور تامین توان الکتریکی بالا و حفظ جریان بالا برای عمرهای بلندمدت و تحت شرایط شارژ و دشارژ نوسانی و بسیار تکرار شونده طراحی و ساخته شده‌اند.

وی تاکید کرد: این محصول توان تامین جریان مستمر ۲۵ هزار میلی آمپر تحت شرایط حداکثر دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد را دارد. طراحی ویژه این محصول موجب شده تا امکان استفاده در دماهای بسیار پایین تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد را برای کاربر فراهم کند.

به گفته این محقق ابعاد استاندارد سل استوانه‌ای باتری ۱۸۶۵۰ این شرکت امکان کاربری در محدوده وسیعی از محصولات چون ابزارآلات شارژی، وسایل نقلیه کوچک، لوازم خانگی، ادوات پزشکی و وسایل قابل حمل را مهیا کرده است.

صبور خاطرنشان کرد: قطر نامی این باتری ۱۸.۳ میلی‌متر، ارتفاع آن ۶۵ میلی‌متر و وزن نامی آن ۴۴.۵ گرم است. همچنین ظرفیت دشارژ باتری تولید شده حداکثر ۲۹۵۰ میلی آمپر ساعت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha