۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85464743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۴ سناتور جمهوریخواه با پذیرش آوارگان غزه در آمریکا مخالفت کردند

تهران- ایرنا- ۳۴ سناتور جمهوریخواه در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درخواست کردند تا از پذیرش آوارگان فلسطین غزه در ایالات متحده خودداری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنها پنجشنبه در نامه‌ای که به ریاست «جانی ارنست» سناتور جمهوریخواه ایالت آیووا تهیه شده است، نوشتند: طرح دولت شما برای پذیرش آوارگان غزه تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا است.

در این نامه با اشاره به اینکه بیش از یک سوم از مردم غزه از حماس حمایت می‌کنند، آمده است، سناتورهای جمهوریخواه از اینکه هنوز شهروندان آمریکایی در اسارت حماس هستند اما دولت بایدن قصد خارج کردن مردم غزه از این باریکه را دارد، ناخرسند هستند.

سناتورهای جمهوریخواه نوشتند: ما از دولت شما می‌خواهیم تا زمانی که پاسخ کافی به نگرانی‌ها ما نداده و بر آزادی گروگان‌های آمریکایی تمرکز نکرده است، از طرح پذیرش آوارگان غزه خودداری کند.

شبکه سی. بی. اس نیوز سه‌شنبه با استناد به سندهای داخلی دولت فدرال آمریکا گزارش داد که مقام های ارشد برخی از آژانس‌های فدرال در مورد گزینه‌های مختلف برای پذیرش فلسطینی‌های غزه که خویشاوند نزدیک در آمریکا دارند یا اقامت و تابعیت آمریکایی دارند، گفت‌وگو کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه پنجشنبه آمار شهدای حملات رژیم اشغالگر به این منطقه را ۳۴ هزار و ۵۹۶ تن و مجروحان را ۷۷ هزار و ۸۱۶ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha