ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی شدند

تهران- ایرنا- ۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد و از نفوذ خود بر اسرائیل استفاده کند.

این سازمان‌ها با هشدار در مورد اینکه تسلیحات آلمانی ممکن است که در نقض حقوق فلسطینی‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از دولت آلمان درخواست کردند: صادرات تسلیحات جنگی و سایر تجهیزات نظامی به اسرائیل را که ممکن است در غزه یا کرانه باختری اشغالی مورد استفاده قرار بگیرد، متوقف کنید.

«پکس کریستی»، آکسفام آلمان، عفو بین‌الملل، گروه گفت‌وگوی یهودیان و فلسطینی‌ها و پزشکان دنیا از جمله ۳۷ نهادی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

آلمان بزرگترین صادرکننده تسلیحات به اسرائیل پس از آمریکا است و اخیرا چندین گروه حقوق بشری در آلمان از دولت این کشور به دلیل ارسال تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی شکایت کردند.

نیکاراگوئه چند هفته پیش از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرده بود که به دلیل نقض کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی، کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ و سایر هنجارهای اجباری حقوق بین‌الملل در رابطه با نوار غزه، اقدامات موقتی را علیه آلمان صادر کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست نیکاراگوئهاعلام کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسرائیل را ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه پنجشنبه آمار شهدای حملات رژیم اشغالگر به این منطقه را ۳۴ هزار و ۵۹۶ تن و مجروحان را ۷۷ هزار و ۸۱۶ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha