کد خبر: ۵۲۹۰۳
۱۴:۴۱ -۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
محمدرضا احمدی، نماینده رشت می‌گوید: به طور کلی مردم ایران، قانون‌مدار هستند. حال در این بین اگر تعداد معدودی بخواهند قانون‌شکنی کنند، قطعاً مسئولان با ابزار‌های قانونی وارد میدان می‌شوند. همه مردم باید به اجرای قانون از جمله قانون عفاف و حجاب، تمکین کنند و نمی‌شود هر فردی به دلخواه خود، قانونی را بپذیرد و قانونی را رد کند.

محمدرضا احمدی

نشان تجارت - محمد آیتی: حدوداً ۲۰ روزی است که طرح نور برای برقراری عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی در حال اجراست و هرچند این رویه، مخالفانی دارد، اما عده‌ای قاطعانه از این طرح حمایت کردند و منتظرند با تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، قانون، بهتر از همیشه اعمال شود. یکی از حامیان اجرای طرح نور، محمدرضا احمدی، نماینده رشت است. از این‌رو، رویداد۲۴ با وی گف‌وگو کرده است تا نظرات او را جویا شود.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* اول از همه باید بگویم که توسعه هر کشوری در گرو اجرای قانون است. از این‌رو، پیشرفت ایران هم بستگی به تمکین قانون از سوی مردم دارد.

* به نوبه خودم از نیروی انتظامی برای زحمت‌هایی که برای اقتدار و امنیت کشور می‌کشند، تشکر می‌کنم. همین‌طور این قدردانی را از سپاه پاسداران که با کار چند هفته پیش خود، اقتدار و قدرت خود را به جهانیان نشان داد و می‌بینیم که حساب دیگری روی کشور ما باز کردند، دارم.

* دشمنان نظام نمی‌خواهند ثبات و اقتدار در کشور ما برقرار باشد، از این‌رو از نیروی انتظامی سپاسگزارم که برای اجرای قانون در ابعاد مختلف و از جمله اجرای طرح نور، تلاش و فعالیت می‌کند.

* به طور کلی مردم ایران، قانون‌مدار هستند. حال در این بین اگر تعداد معدودی بخواهند قانون‌شکنی کنند، قطعاً مسئولان با ابزار‌های قانونی وارد میدان می‌شوند. همه مردم باید به اجرای قانون از جمله قانون عفاف و حجاب، تمکین کنند و نمی‌شود هر فردی به دلخواه خود، قانونی را بپذیرد و قانونی را رد کند. مگر وقتی گفته شد باید سر چهارراه پشت چراغ قرمز صبر کرد، این اجازه به افرادی داده شده که بدون توجه به چراغ، به رانندگی خود ادامه دهند؟ در موضوع عفاف و حجاب هم، ماجرا کاملاً روشن است و همه باید در رعایت این موازین اخلاقی، شرعی و قانونی کوشا باشند.

* من از اجرای طرح نور و تلاشی که نیرو‌های انتظامی برای برقراری عفاف و حجاب جامعه می‌کند، حمایت می‌کند و مطمئنم که این مسیر، خروجی‌های مثبت به بار خواهد آورد.

* عده‌ای می‌گویند اجرای طرح عفاف و حجاب، شاید تاثیرات منفی‌اش از تاثیرات مثبتش بیشتر باشد. باید بگویم مسئولان در این رابطه بحث و بررسی‌هایی داشتند و همه ابعاد را درنظر گرفتند و به این جمع‌بندی رسیدند که این کار صورت بگیرد و ان‌شاا... برقراری امنیت و اجرای به قانون که از این تلاش‌ها درخواهد آمد، نشان خواهد داد که این کار، مثمرثمر است. ضمناً باید توجه داشت که حتی اگر این قانون، بد هم باشد، از بی‌قانونی بهتر است.

* اگر قانونی که در خصوص عفاف و حجاب داریم، حتی توام با اشکالاتی است، هم می‌توانیم در ادامه روند نظارتی و برقراری قانون، ضعف آن را برطرف کنیم و هم باید منتظر باشیم تا به امید خدا لایحه عفاف و حجاب که مدت‌هاست در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی شده و در رفت و آمد بین شورای نگهبان و مجلس است، به تصویب نهایی برسد، تا شاهد قانون کامل و جامع‌تری نسبت به گذشته باشیم.

* تصمیم بر اجرای طرح نور، حتماً تصمیم درستی بود و باید اداره کشور براساس قانون باشد. حالا شاید یک تعداد معدودی در کشور، روی به کشف حجاب بیاورند، ولی بدانید که توده‌های مردم ما مسلمان و معتقد به حجاب هستند. ما مردم مومنی داریم که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند پای انقلاب هستند.

* قطعاً امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، پدیده بی‌حجابی و کشف حجاب از جامعه جمع شود و مطمئنم که همه مردم به قانون عفاف و حجاب تمکین خواهند کرد. از طرفی، برخی نگران اختلافات اجتماعی در این رابطه هستند که باید بگویم اختلافی به وجود نمی‌آید و اختلافی در کار نیست و از همه می‌خواهم به قانون تمکین کنند تا کشوری آباد زیر سایه دوستی و رفاقت داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
1
0
باعث تمسخرمردم جهان شده ايدخبرندارى
آخرین اخبار
گوناگون