۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 5542
کد خبر: 85465108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین اظهارات اخیر مکرون و کامرون را «خطرناک» خواند

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶
کد خبر: 85465108
کرملین اظهارات اخیر مکرون و کامرون را «خطرناک» خواند

تهران- ایرنا- «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) گفت که اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس درباره جنگ اوکراین «خطرناک» و عامل تشدید تنش است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از آسوشیتد پرس، مکرون روز گذشته در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند. ‌هم‌زمان رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس نیز در جریان سفر به کی‌یف از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین خبر داد.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات یادشده، آنها را «یک بیانیه مهم و بسیار خطرناک» توصیف و خاطرنشان کرد: موضع مکرون برای احتمال ورود فرانسه به درگیری منطقه نشان‌دهنده یک «روند بسیار خطرناک» است.

او همچنین افزود: «تشدید مستقیم تنش‌های حول جنگ اوکراین به‌طور بالقوه کل ساختار امنیتی اروپا را تهدید خواهد کرد».

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha