ارسال به دیگران پرینت

طلا | صندوق طلا

صندوق های طلا مورد توجه قرار گرفته است | صندوق طلا نکته کلیدی انتخاب!

صندوق‌های طلا به دلایل مختلفی از جمله کارمزد خرید پایین و نقدشوندگی بالا نسبت به طلای فیزیکی، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند

صندوق های طلا مورد توجه قرار گرفته است | صندوق طلا نکته کلیدی انتخاب!

صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین: نکات کلیدی در انتخاب

صندوق‌های طلا به دلایل مختلفی از جمله کارمزد خرید پایین و نقدشوندگی بالا نسبت به طلای فیزیکی، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. با این حال، تنوع این صندوق‌ها انتخاب را برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌کند. در این مقاله به سه عامل کلیدی که باید در انتخاب صندوق طلا به آنها توجه کرد می‌پردازیم.

طلا و سکه در آخرین روز هفته گران شد

1. بازارگردان

بازارگردان وظیفه دارد قیمت معاملاتی صندوق را به ارزش خالص دارایی‌های آن (NAV) نزدیک کند. صندوقی که حباب قیمتی آن به صفر نزدیک باشد، جزو صندوق‌های جذاب محسوب می‌شود. 

2. ترکیب دارایی‌ها

صندوق‌های طلا می‌توانند در قالب شمش، سکه یا ترکیبی از هر دو سرمایه‌گذاری کنند. حباب ذاتی سکه در بازار فیزیکی طلا بیشتر از شمش است. اگر برای شما حباب ذاتی طلا اهمیت دارد، انتخاب صندوق‌هایی که وزن بیشتری را به شمش داده‌اند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

3. نقدشوندگی

نقدشوندگی صندوق‌ها در زمان‌هایی که بازار با نوسانات شدید همراه است، از اهمیت بالایی برخوردار است. صندوق‌هایی که بیشترین ارزش معاملات را دارند، در برابر صف فروش شدن مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

انتخاب نهایی

با توجه به شرایط متغیر بازار، نمی‌توان نسخه ثابتی برای انتخاب صندوق طلا پیچید. بهترین تصمیم با بررسی مداوم شرایط بازار و انتخاب صندوقی که با استراتژی سرمایه‌گذاری شما همسو باشد، اتخاذ می‌شود.

نکات تکمیلی:

در نظر گرفتن سوابق عملکرد صندوق و مدیر آن در انتخاب صندوق مناسب، می‌تواند مفید باشد.

به مطالعه امیدنامه صندوق و بررسی مواردی مانند هزینه‌های صندوق و ریسک‌های سرمایه‌گذاری آن بپردازید.

قبل از سرمایه‌گذاری در هر نوع صندوقی، با یک مشاور مالی مشورت کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه