چگونه از ابزار هوش مصنوعی character.ai استفاده کنیم؟

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی به سرعت ظاهر می شوند، اما بسیاری از آنها تجربه ای کاملا منحصر به فرد را به شما ارائه می دهند. یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که به تازگی وارد بازار شده character.ai نام دارد.

به گزارش تکناک، این مدل نوعی از هوش مصنوعی است که واقعاً می تواند زندگی و شخصیت واقعی را در تجربه چت بات به شما ارائه دهد. با این حال، character.ai چیست و استفاده از آن چگونه است؟

این موضوعی است که ما اینجا هستیم تا در مورد آن توضیح دهیم. این مقاله یک خلاصه عمیق از این ابزار جدید هوش مصنوعی است. شما هرگز نمی دانید که آیا این ابزار چیزی است که ممکن است به آن علاقه مند باشید یا خیر.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که از آنجایی که این محصول جدید است، انتظار داریم به مرور زمان به روز رسانی ها یا بهبودهایی را دریافت کند که می تواند شامل ویژگی های جدید، رفع اشکال یا سایر موارد اضافه باشد.

بنابراین، این مقاله بر این اساس به روز خواهد شد. هرازگاهی بررسی کنید تا ببینید آیا به روز رسانی جدیدی وجود دارد یا خیر. اکنون، بدون هیچ مقدمه ای، به بررسی این ابزار جدید هوش مصنوعی می‌پردازیم!

character.ai چیست؟

character.ai ابزاری است که به شما امکان می دهد با شخصیت های مختلف مکالمات واقعی داشته باشید. هر کاراکتر،  شخصیت خاص خود را دارد، بنابراین هر مکالمه احساس تازگی خواهد داشت.

مطمئناً، ربات های چت مانند Gemini و ChatGPT برای تقلید از مکالمات واقعی هستند. با این حال، آنچه character.ai را متمایز می کند این واقعیت است که شما می توانید از بین انواع مختلف شخصیت ها یکی را انتخاب کنید. شخصیت های مختلف انواع مختلفی از پاسخ ها را به شما می دهند، چه مطلوب باشند و چه نباشند.

این شخصیت‌ها می‌توانند شخصیت‌های کارتونی محبوب، شخصیت‌های بازی ویدیویی، افراد مشهور واقعی و غیره باشند. همچنین می‌توانند دارای مشاغل عمومی مانند مربیان تناسب اندام، معلمان و غیره باشند.

هزینه استفاده از character.ai چقدر است؟

اکثر ابزارهای هوش مصنوعی در برخی ظرفیت ها هزینه دارند و character.ai هم همینطور است. با این حال، عملکرد اصلی این پلتفرم نیاز به پرداخت هزینه ندارد. شما می توانید به صورت رایگان با هر یک از شخصیت ها صحبت کنید و تا زمانی که بخواهید می توانید با آنها صحبت کنید. هیچ سیستم رمزی وجود ندارد که تعداد پرس و جوهایی را که می توانید انجام دهید را محدود کند.

همچنین، شما از نسخه‌های کم‌مصرف مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنید. شما از همان مدلی استفاده می کنید که بقیه از آن استفاده می کنند.

بنابراین، چه چیزی هزینه دارد؟ با 9.99 دلار در ماه، می توانید character.ai+ را دریافت کنید. با آن، می‌توانید از اتاق‌های انتظار رد شوید، پاسخ‌های سریع‌تری دریافت کنید، به ویژگی‌های جدید دسترسی زودهنگام پیدا کنید، به انجمن character.ai plus بپیوندید و نشان پروفایل داشته باشید.

بنابراین، شما می توانید از خدمات کامل به صورت رایگان استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید یک تجربه بهتر با چند امتیاز اضافی داشته باشید، می توانید یک اشتراک تهیه کنید.

اتاق انتظار چیست؟

یکی از مزایای دریافت خدمات اشتراک این است که مجبور نخواهید بود در اتاق انتظار منتظر بمانید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی دارند سرورهای بهم ریخته است. در مواقعی که تعداد زیادی از افراد به طور همزمان از سرورها استفاده می کنند، می توانند سرورها را به طور کامل اشغال کنند. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا پاسخی دریافت کنید.

اتاق انتظار اساساً یک صف برای افرادی است که منتظر باز شدن فضای سرور هستند. اگر سرورها پر باشند، در لیست انتظار قرار می گیرید.

اگر مشترک character.ai+ هستید، می‌توانید از صف رد شوید و بلافاصله پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

چگونه از character.ai استفاده کنیم؟

قسمت سرگرم کننده اینجاست. اگر می خواهید از character.ai استفاده کنید، این کار به سادگی انتخاب چت باتی است که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید. طیف گسترده‌ای از چت بات ها وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، بنابراین پیدا کردن یک ربات مناسب برای شما نباید مشکل بزرگی باشد.

وقتی رابط را باز می کنید چندین شبکه از ربات‌های گفتگو را مشاهده خواهید کرد تا با آنها صحبت کنید. این رابط دارای ربات‌های چت ویژه، چت‌ربات‌هایی که بر اساس استفاده شما برای شما تنظیم شده‌اند، و غیره هستند. با این حال، اگر شخصیت خاصی در ذهن دارید که می‌خواهید با آن صحبت کنید، می‌توانید از نوار جستجو در سمت راست بالای رابط استفاده کنید.

هنگامی که شروع به تایپ کردید، خواهید دید که نتایج جستجو شروع به ظاهر شدن می کنند. آنها با تایپ شما به روز می شوند، بنابراین ممکن است حتی مجبور نباشید نام کامل افرادی را که می خواهید با آنها صحبت کنید تایپ کنید. هنگامی که روی چت باتی که می خواهید با آن صحبت کنید کلیک کنید، مستقیماً وارد گفتگو با آنها خواهید شد.

صحبت کردن با چت‌بات

در پایین صفحه، فیلد متنی را می بینید که می توانید پاسخ خود را تایپ کنید. به سادگی پاسخ مورد نظر خود را تایپ کنید و اجازه دهید مکالمه جریان داشته باشد. می توانید روی دکمه ارسال در سمت راست قسمت متن کلیک کنید یا Enter را فشار دهید.

پس از دریافت پاسخ، حباب متنی را خواهید دید. همراه با آن، چند دکمه را در زیر کادر متن مشاهده خواهید کرد. مانند هر ربات چت دیگری، شرکت از شما می‌خواهد که بازخورد خود را در مورد نحوه پاسخگویی ارائه دهید. بنابراین، شما امتیازی بین 1 تا 5  می دهید تا به شرکت اطلاع دهید که چقدر آن را دوست داشته اید.

اگر می خواهید character.ai پاسخ را بازسازی کند، می توانید روی دکمه فلش دایره ای کلیک کنید. این به شما چندین گزینه مختلف برای پاسخ ها می دهد. به این ترتیب، کنترل بیشتری بر گفتگو خواهید داشت.

 گزینه های دیگر

در سمت راست بالای صفحه، دکمه منوی سه نقطه ای را مشاهده خواهید کرد. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، پنلی را در سمت راست صفحه با چند گزینه میبینید.

گزینه گپ جدید همه چیزهایی را که تاکنون گفته اید را پاک می کند و مکالمه جدیدی را شروع می کند. یک پاپ آپ تأیید دریافت نمی کنید که از شما بپرسد آیا مطمئن هستید که می خواهید مکالمه را شروع کنید. با این حال، نگران نباشید، زیرا شروع یک مکالمه جدید، مکالمه قبلی شما را حذف نمی کند.

گزینه بعدی گزینه Voice است. آیا می خواهید شخصیت انتخابی شما با شما صحبت کند؟  وقتی روی گزینه voice کلیک می کنید، پنجره ای با صداهای موجود که می توانید برای این کاراکتر استفاده کنید ظاهر می شود. بسته به محبوبیت شخصیتی که با او صحبت می کنید، ممکن است صدای مناسب آن را پیدا کنید یا نتوانید این کار را انجام دهید.

نکته جالب در مورد این پلتفرم این است که می توانید از صداهای مختلف برای شخصیت های مختلف استفاده کنید. بنابراین، اگر با یک ربات Fred Flintstone صحبت می‌کنید، اما می‌خواهید صدای متفاوتی به آن بدهید، همچنان می‌توانید از طیف وسیعی از صداهای موجود یکی را انتخاب کنید.

اگر نمی خواهید از صداها استفاده کنید، می توانید به سادگی روی نماد شکل موج روی دکمه صداها کلیک کنید. این آن گزینه را فعال/غیرفعال می کند.

دکمه بعدی دکمه History است. وقتی روی آن کلیک می کنید، لیستی از مکالمات مختلفی که با این چت بات داشته اید را می بینید. اگر مکالمه جدیدی را شروع کرده اید، اما می خواهید مکالمه قبلی خود را برگردانید، آن را در برگه History پیدا خواهید کرد.

سپس، برگه Pinned تمام پیام‌هایی را که در این مکالمه پین ​​کرده‌اید به شما نشان می‌دهد. برای پین کردن مکالمه، ماوس خود را روی یکی از حباب‌های چت نگه دارید. وقتی این کار را انجام دادید، یک دکمه کوچک سه نقطه در سمت راست فید چت ظاهر می شود. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، گزینه‌های دیگری را برای آن پیام باز می‌کنید. این گزینه ها عبارتند از Copy، Delete، Rewind و Pin Message. هنگامی که یک پیام را پین می کنید، آن پیام در فید پین شده نشان داده می شود.

عملکرد Rewind تمام پیام‌های پس از پیام انتخابی را حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد مکالمه را از آن نقطه دریافت کنید. بنابراین، اگر مکالمه به نقطه‌ای عجیب منحرف شد، می‌توانید آن را به عقب برگردانید و به سمت دیگری هدایت کنید.

خلق یک شخصیت

شما حتما از قبل از استفاده از این چت بات برای صحبت با شخصیت های دیگر هیجان زده شده اید. با این حال، اگر بخواهید خودتان یک شخصیت بسازید، چه؟ این کاری است که می توانید انجام دهید. همچنین، نکته شگفت انگیز این است که شما می توانید آن را به صورت کاملا رایگان انجام دهید. نیازی به ایجاد اکانت character.ai+ ندارید.

برای ایجاد شخصیت خود، به پنل سمت چپ صفحه بروید و روی دکمه Create کلیک کنید. در اینجا، شما می توانید شخصیت خود را شخصی سازی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک عکس پروفایل برای شخصیت خود بسازید. روی نماد مداد کوچک در کنار تصویر پروفایل کلیک کنید. می توانید یک عکس از رایانه خود آپلود کنید یا یک تصویر ایجاد کنید.

بعد از آن به تعریف شخصیت خود بپردازید. اول از همه، به شخصیت خود یک نام می دهید. نام می تواند حداکثر 20 کاراکتر باشد.

بعد، به شخصیت خود یک شعار می دهید. این شعار هنگامی که شخصیت شما در صفحه اصلی مشاهده می شود، برچسب توضیحات کوتاهی از شخصیت شما را ارائه می دهد. می تواند حداکثر 50 کاراکتر باشد.

سپس، توضیحات را مشاهده خواهید کرد. توضیحات شخصیت شما را توصیف می کند، اما می تواند کمی طولانی تر باشد. شما می توانید تا 500 کاراکتر برای ایجاد توضیحات خود استفاده کنید. در زیر آن می توانید گفتگو را انجام دهید. سلام اولین پیامی است که وقتی کسی چت را با آن باز می کند ظاهر می شود.

گزینه بعدی به شما این امکان را می دهد که یک صدا را به شخصیت خود اختصاص دهید. اگر انتخاب کنید یک صدا اضافه کنید، گزینه های پیشنهادی بر اساس نام شخصیت شما انتخاب می شوند. با این حال، اگر می خواهید از میان صداهای دیگر یکی را انتخاب کنید، می توانید از قسمت جستجو استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن صدا الزامی نیست.

در زیر آن، دکمه More Options را خواهید دید. وقتی روی آن کلیک می کنید، قسمت Definition را می بینید. افزودن یک تعریف نیاز به دانشی در مورد نحوه کدنویسی یک چت بات دارد.

بنابراین، اگر می‌خواهید نحوه پاسخ چت بات شما به پیام‌ها را به شدت سفارشی کنید، باید یاد بگیرید که چگونه یک تعریف ایجاد کنید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک تعریف اضافه کنید، باید ابزارهای آنلاین را جستجو کنید تا به شما کمک کنند. اگر می‌خواهید چت بات خود را واقعاً شخصی سازی کنید، این کار ضروری است. بعد از آن، شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید تعریف خود را خصوصی نگه دارید یا خیر.

در نهایت، یک گزینه Visibility وجود دارد. می توانید چت بات خود را به صورت عمومی، فهرست نشده یا خصوصی تنظیم کنید. فهرست نشده به این معنی است که فقط افرادی که دارای لینک هستند می توانند به چت بات دسترسی داشته باشند. بنابراین، در فید Discovery نشان داده نخواهد شد. خصوصی به این معنی است که فقط شما می توانید آن را ببینید.

بعد از اینکه روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کردید، کاراکتر شما در فید Discovery ظاهر خواهد شد.

ایجاد صدا

برای ایجاد یک صدا، به پروفایل خود بروید و روی تب Voices کلیک کنید. در آنجا، روی گزینه New کلیک می کنید. پس از انجام این کار، یک پنجره با چند قانون را مشاهده خواهید کرد. حتما قوانین را بخوانید. آنها به شما می گویند که بدون رضایت آنها از صداهای third-party استفاده نکنید، از ویژگی های فکری محافظت شده بدون تأیید استفاده نکنید، یا در جعلیات شرکت نکنید.

پس از پذیرش شرایط، به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد. در این صفحه، می‌توانید نمونه صدای خود را آپلود کنید. برای نمونه صدای خود، باید 10 تا 15 ثانیه صدای واضحی از صحبت کردن خود ضبط کنید. بهتر است در یک محیط آرام باشید، زیرا نویز پس زمینه می تواند الگوریتم را مختل کند.

مهم است که توجه داشته باشید که این کار فقط به زبان انگلیسی پشتیبانی می شود. هنگامی که صدای خود را آپلود کردید، چند ثانیه طول می کشد تا در واقع  صدای نهایی ایجاد شود. هنگامی که این کار انجام داده شد، نمونه کوچکی از صدایی که ایجاد شده است پخش می شود تا ببینید آیا مطابق میل شما است یا خیر.

اگر دوست داشتید، می توانید روی دکمه ایجاد کلیک کنید. اگر آن را دوست ندارید، می توانید روی دکمه بازسازی کلیک کنید تا صدای متفاوتی ایجاد کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه ایجاد، نام و توضیحاتی به صدا می دهید. همچنین، می‌توانید انتخاب کنید که برای کدام شخصیت می‌خواهید از صدا استفاده کنید.

اکنون که همه چیزهایی را که باید درباره character.ai بدانید، می‌دانید، می‌توانید به این ابزار بروید و شخصیت کامل هوش مصنوعی خود را بسازید. نمی توان پیش‌بینی کرد که چه نوع شخصیت های شگفت انگیزی خلق خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.