۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۴۹

فاضل عنوان کرد؛

مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، خواستار مراقبت از دوران طلایی پزشکی کشور تا دستخوش حوادث و افول نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفتگو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ی سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

کد خبر 6096079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سهیل IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      10 8
      دوران طلایی سکه تمام گرفتن برای عمل یا پول مالیات ندادن پزشکان؟؟؟ از کدوم دوران طلایی میگین ؟؟؟
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      8 5
      دوران طلایی که به قیمت فشار برهم وطن باشد سنار ارزش ندارد دوران طلایی پزشکی زمانی است که پزشک برای همه مردم دست یافتنی باشد نه باج دادنی
    • DK ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 0
      حتما افول خواهد کرد چون دیگه کسی به رتبه وتوانایی های افراد توجهی نمی کنه کشورما به پزشکان ماهر ومتخصص نیاز داره نه اینکه پزشکان عمومی را فرستاده ازد به روستاها فقط بیچاره ها نیخه نویس شده اند عوض این که از توانابی جوانان استفاده بشه هر چه زودتر تخصص بگیرند به جای به ورز ها کار می کنند
    • ناهید IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 1
      چشم استاد حتما به توصیه شما عمل می کنیم هم مواظب پول زیری هنگفت جراحان وهم مواظب پول عمل هنگفت جراحان وهم پول ویزیت جراحان وهم مواظب ظرفیت ۱۸ برابر کمتر از استاندارد اروپا هستیم وشدیدا مواظب پول پارو کردن آنها خواهیم بودچشم .
    • زهره ا IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 2
      دکتر از چه لحاظ پرافتخارترین حوزه محسوب میشه؟ از این لحاظ که سلامت عموم مردم را خوب مدیریت کردند ؟ یا ازین لحاظ که پزشکان خیلی قانون مند و اخلاق مدارند ؟ لطفاً واضح بفرمایید
    • عصار IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 1
      امروز دیگر کسی دررویای قبولی پزشک عمومی نیست چون ظرفیت زیادشدوکسی دررویای قبولی تخصص اطفال نیست چون ظرفیت زیادشد ولی هم اکنون متقاضی برای قبولی چشم وگوش وارتوپدی بیداد می کند چون ظرفیت خیلی کم نگه داشته شد وقتش رسیده که عدالت اجراشودواین رشته ها از انحصارو مافیا خارج شود وزیاد شود .
    • نسترن IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      جناب استاد فاضل سالهاست پزشک عمومی افول کرده ولی یکبار بروی خودتان نمی آورید سالهاست تخصص اطفال وبیهوشی وداخلی افول کرده حتی یکبار بزبان نمی آورید ولی عجبا نوبت به افزایش ظرفیت جراح می شود بلوا به پا می کنید وبه یاد افول پزشکی می افتید !!
    • نسترن IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 1
      جناب استاد فاضل سالهاست پزشک عمومی افول کرده ولی یکبار بروی خودتان نمی آورید سالهاست تخصص اطفال وبیهوشی وداخلی افول کرده حتی یکبار بزبان نمی آورید ولی عجبا نوبت به افزایش ظرفیت جراح می شود بلوا به پا می کنید وبه یاد افول پزشکی می افتید !!آیا این نشانه این نیست که شما فقط به فکرجیب جراحان هستید؟
    • امیر IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      5 0
      یه سوال از کسانی که کمبودهاشون رو با کامنتهای ضد پزشک جبران میکنند ، اگه اوضاع خیلی گل و بلبل هست چرا خودتون نمیرید پزشکی بخونید ؟ هم قبولیش راحته هم تحصیلش هم طرح رفتنش هم درآمدش هم مالیات ندادنش ؟؟شما هم خیلی با عرضه تر پزشکان نخستین. بفرمایید به راحتی پزشکی بخونید و پول پارو کنید .
      • آرش IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
        1 1
        ی سوال هم جناب امیر خان خودشیفته دکترجان تمامی این مراحل را ی پزشک عمومی وی متخصص داخلی گذراندند ولی درامدچندانی ندارند وادعا هم ندارند ولی جراحان چون ظرفیت را ۱۸ برابرکمتر نگه داشتند دارند از ملت باج گیری میکنند