حالا ایکس هم قابلیت استوری دارد؛ اما نه به شکلی که فکرش را می‌کنید

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چهره ایلان ماسک کنار لوگو ایکس
ایکس از هوش مصنوعی گراک برای خلاصه‌سازی موضوعات داغ روز استفاده می‌کند.
تبلیغات

ایکس (توییتر سابق) اکنون از هوش مصنوعی گراک برای تولید خلاصه‌ی خبرها و موضوعات پرطرفدار استفاده می‌کند. این قابلیت با نام Stories on X درحال‌حاضر فقط برای کاربران پریمیوم در دسترس است.

تیم مهندسی ایکس می‌گوید گراک برای تولید خلاصه‌های خبرها و موضوعات داغ، از پست‌ کاربران استفاده می‌کند. ظاهراً برخی از این خلاصه‌ها روی اخبار تمرکز دارند؛ درحالی‌که برخی دیگر خلاصه‌ای از گفت‌وگوهای لحظه‌ای پرطرفدار ایکس را ارائه می‌دهند.

استوری در ایکس
X Corp

قابلیت استوری ایکس شباهت زیادی به بخش Moments در توییتر قدیم دارد که با گلچین کردن توییت‌های معتبر از رویدادهای مهم خبری و فرهنگی، اطلاعاتی به کاربران ارائه می‌داد. قابلیت مورد بحث که تیمی از کارکنان انسانی آن را مدیریت می‌کردند، در سال ۲۰۲۲ حذف شد.

خلاصه‌هایی که گراک از محتوای ایکس تولید می‌کند، مثل سایر ابزارهای هوش مصنوعی مولد، با سلب مسئولیت همراه هستند. در این سلب مسئولیت آمده: «این استوری، خلاصه‌ای از پست‌های موجود در ایکس است و احتمال دارد به‌مرور زمان تکامل یابد. گراک می‌تواند اشتباه کند و تأیید خروجی‌هایش نیاز به بررسی دارند.»

سابقه‌ی گراک در تفسیر دقیق رویدادهای جاری چندان درخشان نیست. هوش مصنوعی مذکور قبلاً داستانی عجیب‌و‌غریب تولید کرده بود که کلی تامپسون، بازیکن تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز را به پرتاب آجر (اصطلاحی برای پرتاب‌های ناموفق در بسکتبال) متهم کرد. دلیل این اشتباه، درک نادرست گراک از اصطلاح Throwing Bricks در بسکتبال بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات