قوای سه‌گانه مکمل هم هستند/ بجای یقه‌گیری، حریم‌ دولت و مجلس مشخص شود

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مسوولان نظام جمهوری اسلامی را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: سه قوا مقابل هم نیستند بلکه کنار یکدیگرند و به جای یقه‌گیری باید حریم‌ دولت و مجلس مشخص شود.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره عملکرد مجلس یازدهم و تعامل آن با دولت سیزدهم گفت: مقام معظم رهبری همیشه در فرمایشات خود به وحدت و همدلی ارکان نظام و قوای سه‌گانه توصیه می‌فرمایند. چرا که هدف قوای سه گانه آرامش مردم و ارتقای شاخص‌های نظام است و باید فرمایشات ایشان در همدلی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به وضوح دیده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در خط مقدم رفع مشکلات و چالش‌های کشور است که همزمان برای توسعه و پیشبرد اهداف نظام و رشد و بالندگی آن تلاش می‌کند در این مسیر مجلس وظیفه دارد کنار انجام امور نظارتی خود در حوزه تقنین به دولت کمک کند.

دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی در پی ارتقا و پیشرفت کشور است

بابایی با بیان اینکه دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی در پی ارتقا و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: در این شرایط کاری که اقتصاد کشور به ویژه رفاه و معیشت مردم را تهدید می‌کند حتی در حد اظهار نظر و مصاحبه هم نباید انجام شود. البته نقدهای باید گفته شود و برای بیان نقدها بهتر است کارگروهی بین دولت و مجلس شکل بگیرد تا نقدها وچالش‌ها بیان شود.

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم با بیان اینکه این کارگروه می‌تواند راههای عملیاتی شدن تمام اصولی که در برنامه هفتم بیان شده، تبیین کند، گفت: این کارگروه می‌تواند نحوه اجرایی شدن سنجه‌های در نظر گرفته شده در برنامه هفتم توسعه را به بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تبیین کند. البته مفهوم برنامه هفتم نتیجه گرفتن دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه جلسات نظارتی مجلس باید بیشتر شود، توضیح داد: به هر میزان جلسات هم اندیشی بیشتر شود، افکار و قلب‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شوند و وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌ها هم باید کنار یکدیگر گزارش‌های تهیه شده را بحث و بررسی کنند. از طرفی باید دولت توقعات خود را از مجلس بیان کند و مجلس هم در جلسات اضطراری اولویت‌های مورد نظر دولت را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به جای یقه گیری حریم‌های دولت و مجلس مشخص شود

بابایی کارنامی با بیان اینکه وحدت و همدلی بین قوا سبب امیدآفرینی بین ارکان نظام خواهد شد، گفت: در شعار سال به مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد تاکید شده است و امیدآفرینی با سخنان نماینده در بین مردم نمود خواهد یافت و دولت در این مدت تلاش کرد با هدف امیدآفرینی مردم را در اقتصاد مشارکت دهد و این وحدت و همدلی قطعا به تحقق شعار سال منجر خواهد شد.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه مسوولان در نظام جمهوری اسلامی مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: بر اساس اصل تثبیت قوا، وقتی حریم‌ها حفظ شود، همه می‌توانند کمک کنند. سه قوا مقابل هم نیستند بلکه کنار یکدیگرند و به جای یقه گیری باید حریم‌های دولت و مجلس مشخص شود.

وی درباره اقداماتی که اگر عضو هیات رییسه مجلس آینده باشد انجام خواهد داد، افزود: به عنوان نمونه در بخش‌هایی که مجالس به دولت‌ها آسیب زدند، آن مسائل را حذف می‌کنیم و در بخش‌هایی که مجالس سبب ارتقاء و کمک به پیشرفت دولت با هدف حمایت از جامعه شدند، آن حوزه‌ها را تقویت خواهیم کرد.

عملکرد دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های گذشته بهتر است

بابایی با قدردانی از زحمات رییس جمهور و ارکان دولت در سه سال گذشته تصریح کرد: شاید نقد داشته باشم ولی عملکرد این دولت را نسبت به دولت‌های گذشته بهتر می‌دانم. اما رییس جمهور هم باید به مسوولان مربوطه دستور دهد در بخش‌هایی که برخوردهای سطحی سبب بی انگیزگی نمایندگان مجلس شده است اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با تاکید بر نظارت روسای قوا مقننه و مجریه به عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه خود گفت: به خصوص اینکه پشت صحنه‌های مجلس مهم است. چرا که یکی از آفت‌های مجالس لابی‌ها در خارج از مجلس است و باید این لابی‌ها داخل مجلس انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: منفعت طلب‌ها تلاش می‌کنند نمایندگان مجلس را با اهداف خود همراه کنند و باید نمایندگان حال و آینده در این خصوص هوشیار باشند تا سیبل منفعت طلب‌ها قرار نگیرند. اگر بحث و نظری هم دارند همراه با دولت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آن را مطرح کنند و این رویه سبب وحدت و انجام دقیق امور خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha