عملکرد قابلیت بلاک کردن در ایکس تغییر کرد - تکفارس 
عملکرد قابلیت بلاک کردن در ایکس تغییر کرد - تکفارس 
عملکرد قابلیت بلاک کردن در ایکس تغییر کرد - تکفارس 

عملکرد قابلیت بلاک کردن در ایکس تغییر کرد

فرزاد اسرافیلی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 12:41
قابلیت بلاک کردن در ایکس

شبکه اجتماعی ایکس با اصلاح عملکرد بلاک کردن، امکان مشاهده پاسخ‌های بلاک کننده را برای کاربران فراهم کرده است.

ایلان ماسک آشکارا اعلام کرده بود از طرفداران دکمه بلاک نیست. اکنون ایکس بخشی از آرزوی ماسک را برآورده کرده است و نحوه عملکرد بلاک را تغییر داده است.

شرکت ایکس امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط کاربرانی که بلاک شده‌اند را فعال کرده است. قبل از این کاربر می‌توانست شخصی را در ایکس بلاک کند و همچنان به پست‌های او پاسخ دهد. و شخصی که بلاک شده بود نمی‌توانست آن پاسخ را ببیند یا بداند شخصی که او را بلاک کرده است با پست‌هایش تعامل داشته است. اما اکنون با این تغییر، کاربران قادر خواهند بود پاسخ های مستقیم فرد بلاک کننده را ببینند. تیم مهندسی ایکس در پستی در این باره نوشت:

این تغییر بخشی از تعهد مداوم ما به همسو کردن قابلیت بلاک با اصول خود به عنوان پلتفرم بزرگ عمومی است. ما در حال ایجاد تغییراتی در نحوه عملکرد بلاک هستیم. اگر کاربری که شما را بلاک کرده است به یکی از پست‌های شما پاسخ مستقیم دهد، اکنون می‌توانید پاسخ او را مشاهده کنید. این تغییر به شما این امکان را فراهم می‌کند محتواهای نامناسب احتمالی را که قبلاً نمی‌توانستید مشاهده کنید شناسایی و گزارش دهید.

در این پست همچنین به احتمال اعمال تغییرات بیشتری در ساز و کار بلاک در آینده اشاره شده است. شرکت ایکس در این باره گفت:

هدف ما این است که به کاربران اجازه دهیم تجربه خود را کنترل کنند و در عین حال دید عموم مردم نسبت به پست‌ها را حفظ کنند.

به نظر می‌رسد که این بیانیه با نظرات قبلی ماسک مطابقت دارد. ماسک در موارد متعدد گفته بود که قابلیت بلاک کردن در برابر دید عموم معنی و مفهومی ندارد و بلاک به جز در پیام‌های مستقیم به عنوان یک قابلیت حذف می‌شود.

در حال حاضر، تغییرات اعمال شده در قابلیت بلاک چندان چشمگیر نیست. در واقع، احتمالا مورد استقبال برخی از کاربرانی که خواهان مشاهده دیدگاه‌های مردم هستند قرار گیرد. اما همین تغییر در قابلیت بلاک که منجر به نمایان شدن محتوای بلاک شده، شده است، می‌تواند نشانه تغییرات مهم‌تر و بیشتر در آینده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید