اقتصادیخبر اولسیاسی

افزایش 360 هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاه‌های عراق در یک سال گذشته

معاون نخست وزیر در امور انرژی و وزیر نفت عراق، از افزایش ۳۶۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش و افزایش 2 هزار متر مکعبی تولید بنزین در یک سال گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی، معاون نخست وزیر در امور انرژی و وزیر نفت عراق، از افزایش ۳۶۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش پس از یک سال از عمر دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبدالغنی در بیانیه‌ای بر اهتمام وزارت نفت برای به حداکثر رساندن ظرفیت‌های پالایش پالایشگاه‌های ملی برای رسیدن به خودکفایی و سپس به تدریج برای صادرات مازاد تأکید کرد.

وی گفت که افتتاح واحد تولید بنزین در شرکت پالایشگاه‌های جنوبی باعث افزایش 1300 متر مکعبی تولید در این پالایشگاه و نیز افتتاح واحدی مشابه در شرکت پالایشگاه‌های مرکزی باعث افزایش 750 متر مکعبی تولید در مرکز شده که نتیجه آن افزایش تولید بنزین کشور به میزان 2 هزار متر مکعب بوده است.

وزیر نفت عراق افزود که شرکت پالایشگاه‌های جنوبی تا نیمه سال آینده واحد تولید بنزین با ظرفیت 5 هزار متر مکعب را افتتاح می‌کند که موجب خودکفایی در تولید بنزین با اوکتان بالا می‌شود.

او گفت که بنزین تولیدی این پالایشگاه با استاندارد یورو 5 خواهد بود.

عبدالغنی ادامه داد که ظرفیت پالایشی پالایشگاه‌های کشور نیز 360 هزار بشکه افزایش یافته که 150 هزار بشکه در پالایشگاه شمال و 140 هزار بشکه در پالایشگاه کربلا و 70 هزار بشکه در پالایشگاه جنوب بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا