چری اومودا ۷ رونمایی شد؛ شاسی‌بلند پلاگین هیبرید با فناوری‌های هوشمند

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودرو هیبریدی چری امودا ۷
چری اومودا ۷ با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید معرفی شد؛ خودرویی که می‌تواند با یک باک پُر و باتری فول‌شارژ تا ۱٬۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.
تبلیغات

چری با معرفی کراس‌اور جدید خود با نام اومودا ۷، به‌دنبال افزایش تنوع محصولات شاسی‌بلند است. این خودرو بین اومودا ۵ (که پیشگام بازگشت برند چری به بازار استرالیا بود) و اومودا C9 (که نسخه‌ی تغییریافته‌ی اکسید RX/یائو گوانگ به‌حساب می‌آید) قرار می‌گیرد.

اومودا ۷ در نمایشگاه خودروی پکن معرفی و عرضه‌ی جهانی آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. چری استرالیا هنوز زمان عرضه‌ی این خودرو را تأیید نکرده است.

چری تصاویر پرتعداد و مشخصات کامل اومودا ۷ را منتشر نکرده است، اما می‌گوید خودرو مذکور از جدیدترین فناوری هیبریدی این شرکت بهره می‌برد و برد آن با باک پُر و شارژ کامل باتری حداکثر به ۱٬۲۵۰ کیلومتر می‌رسد.

خودرو هیبریدی چری امودا ۷
Chery

بر اساس اعلام سایت Paultan، اومودا ۷ از پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری توربوشارژ پلاگین هیبرید (PHEV) با قابلیت پیمایش ۹۵ کیلومتر در حالت برقی استفاده می‌کند. جزئیات کاملی درمورد توان این خودرو دردسترس نیست، اما جک J7 PHEV که در پکن رونمایی شد، از همان موتور ۱٫۵ لیتری و توان خروجی کلی ۲۵۵ کیلووات و گشتاور ۵۲۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد.

اومودا ۷ از پلتفرم اصلاح‌شده‌ی امودا ۵ استفاده می‌کند و ۴٬۶۲۱ میلی‌متر طول، ۱٬۸۷۲ میلی‌متر عرض و ۱٬۶۷۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله‌ی محورهای آن ۲٬۷۰۰ میلی‌متر است. این یعنی طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی محورهای خودرو جدید چری نسبت‌ به تویوتا RAV4، به‌ترتیب ۶ میلی‌متر، ۷ میلی‌متر، ۱۷ میلی‌متر و ۱۰ میلی‌متر بیشتر به‌شمار می‌آید.

نمای داخل خودرو چری امودا ۷
Paultan

جلوپنجره‌ی اومودا ۷ مثل اومودا ۵ و تیگو ۷ پرو، طراحی متمایز و جذابی دارد. خودرو جدید چری برخلاف دو مدل اشاره‌شده از طرح لانه‌زنبوری غیرمعمول و ظاهری بدون‌فریم استفاده می‌کند. شبکه‌ی جلوپنجره تا روی کاپوت کشیده نمی‌شود و بخش بسته‌ای بین چراغ‌های جلو باقی می‌گذارد که تا حدودی یادآور لکسوس RX است.

نمای پشت خودرو چری امودا ۷
Paultan

در نمای جانبی اومودا ۷، شاهد ستون C و D خمیده‌ای مشابه اومودا ۵ و تیگو ۷ پرو هستیم. سقف آن با رنگ متضاد، قوس چرخ‌های مشکی و خط شانه‌ی برجسته‌ دیده می‌شوند. در قسمت عقب، درِ صندوق شیب‌دار قرار دارد و چراغ‌های عقب به‌صورت یکپارچه در سراسر عرض آن کشیده شده‌اند.

فضای داخلی اومودا ۷ به صفحه‌نمایش لمسی ۱۶٫۶ اینچی مجزا برای سرگرمی‌ها مجهز شده است و در کنار آن صفحه‌نمایش دیجیتال کوچک‌تری برای نمایش اطلاعات خودرو قرار دارد.

دو پد شارژ بی‌سیم به‌صورت مورب، پلی بین کنسول مرکزی و داشبورد خودرو ایجاد کرده‌اند. به‌نظر نمی‌رسد کنترل‌های فیزیکی خاصی برای سیستم تهویه‌ی مطبوع تعبیه شده باشند و ظاهراً کنترل امکانات داخلی خودرو از طریق صفحه‌نمایش لمسی بزرگ انجام می‌شود.

طبق اعلام چری، اومودا ۷ به دستیار صوتی هوشمند، سیستم خوشبوکننده، سیستم حذف‌نویز (ANC) و سیستم صوتی ۱۲+۲ بلندگو مجهز شده است که تجربه‌ای از صدای باکیفیت شبیه سالن کنسرت را ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات