۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۵۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85467055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۵۵
کد خبر: 85467055
پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب از پایان مذاکرات آتش‌بس غزه با خروج هیات حماس از قاهره خبر دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، حماس از پایان دور دیگری از مذاکرات آتش‌بس در قاهره خبر داد و اعلام کرد که هیات این جنبش به منظور مشورت با رهبری حماس به قطر بازگشته است.

در همین رابطه حماس اعلام کرد که به شیوه‌ای کاملا مثبت و مسئولانه با این موضوع تعامل داشته و مصمم به دستیابی به توافقی است که خواسته‌های ملی فلسطینیان را برآورده کند و به توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، افزایش کمک‌ها به غزه، آغاز بازسازی غزه و تحقق مبادله اسرا منتهی شود.

از سوی دیگر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز قاهره را ترک کرده و برای رایزنی با مقامات قطری به این کشور سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس سیا از مقامات صهیونیستی خواسته است تا برای ادامه مذاکرات آتش‌بس، هیات این رژیم به قاهره سفر کند.

همچنین یک مقام آگاه به روزنامه عبری زبان هاآرتص گفته است که (رژیم) اسرائیل از اعزام هیات این رژیم به قاهره امتناع کرده، هرچند حماس نگاه مثبتی به طرح پیشنهادی مصر داشته است.

این مقام که نامش ذکر نشده، افزوده است: بنیامین نتانیاهو با ورود به مذاکره یا شفاف سازی مسائلی که نیاز به شفاف سازی دارد، موافقت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha