نیوزویک: روسیه ده‌ها هزار نیرو در اطراف شهر کلیدی چاسیو یار مستقر کرده است

تهران- ایرنا- نشریه نیوزویک در گزارشی به ارزیابی وضعیت نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه دونتسک پرداخت و نوشت: در حالی که مسکو از تصرف یک روستای دیگر در منطقه دونتسک خبر می‌دهد ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو ۲۵ هزار سرباز خود را در اطراف شهر استراتژیک چاسیو یار (Chasiv Yar) مستقر کرده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، در گزارش نیوزویک آمده است: چاسیو یار یک شهر کلیدی در غرب باخموت است که موسسه مطالعات جنگ ایالات متحده آن را به عنوان یک «شهر قلعه» توصیف کرده و هشدار داده است که تصرف چاسیو یار از سوی روسیه به نیروهای روسی کمک می‌کند تا به سایر شهرهای بزرگ دونتسک حمله کنند.

بر اساس گزارش نیوزویک، سرهنگ الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ماه گذشته اعلام کرده بود که مسکو در تلاش است تا دفاع اوکراین را در غرب باخموت در هم بشکند، کنترل شهر چاسیو یار را در دست بگیرد و شرایط را برای پیشروی بیشتر نیروهایش به سمت شهر کراماتورسک که در شمال غربی منطقه دونتسک قرار دارد، ایجاد کند.

به نوشته نیوزویک، نیروهای روسیه طی روزهای گذشته بر شهرهای بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

به گزارش ایرنا، پیشروی نیروهای روسیه اکنون به صورت روزانه رخ می‌دهد و سرعت جدیدی را در روند جنگ اوکراین از زمان سقوط شهر صنعتی آودیوکا در ماه فوریه (بهمن) نشان می‌دهد.

دستاوردهای بیشتر روسیه در دست کم سه منطقه از جبهه شرقی اوکراین، بار دیگر بر ضرورت نیاز کی‌یف به تسلیحات و مهمات آمریکا و دیگر متحدانش تاکید دارد.

پیشروی‌های روسیه از چند صد متر قلمرو تا شاید حداکثر یک کیلومتر است اما معمولا در چندین مکان به طور همزمان اتفاق می‌افتند.

یکی از تلاش‌های اصلی روسیه در منطقه دونتسک است و گزارش گروه نظارت اوکراین که به طور روزانه تغییرات را در خط مقدم جنگ رصد و به روز می‌کند، نیروهای روسی را نشان می‌دهد که در هشت مکان مختلف در امتداد ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر خط مقدم جنگ در یک دوره ۲۴ ساعته به پیش می‌روند.

بسیاری از تحلیلگران غربی و مقامات اوکراینی سرعت پیشروی‌های اخیر روسیه را پیش درآمدی برای حمله بزرگتری در بهار امسال قلمداد می‌کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha