۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۰۳
کد خبر: 85467066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۰۳
کد خبر: 85467066
شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت

تهران- ایرنا- وزارت امور داخلی کنیا در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره احتمال وقوع دوباره سیل در مناطق کم ارتفاع و ساحلی و احتمال رانش زمین در مناطق با شیب تند و دره‌ها، اعلام کرد که شمار قربانیان جاری شدن سیل در روزهای اخیر در این کشور از مرز ۲۲۵ نفر گذشت.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس این بیانیه، سیل‌های یک ماهه اخیر در کنیا باعث تخریب خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌های زیادی در این کشور شده و بیش از ۲۱۰ هزار نفر را آواره کرده است.

همچنین منطقه حفاظت شده ملی «ماسای مارا» که یک جاذبه گردشگری در غرب کنیا است و سالانه ده‌ها هزار نفر از گردشگران خارجی را راهی این کشور می‌کند به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه تلک دچار آب گرفتگی شده و در پی آن گردشگران در هتل‌های خود محبوس و ارتباط‌ آنها با دیگر مناطق قطع شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، پدیده اقلیمی ال نینو که کارشناسان از آن به عنوان عامل بارش‌های شدید اخیر در شرق قاره آفریقا نام می‌برند، سایر کشورهای آفریقای شرقی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در کشور تانزانیا ۱۵۵ نفر بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند و در کشورهای اوگاندا و بوروندی هم تلفات و ویرانی قابل توجهی رخ داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha