خبر اولسیاسی

سازمان همکاری اسلامی خواستار وضع تحریم علیه رژیم صهیونیستی شد

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست خود که در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، نسل‌کشی انجام شده توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست خود که در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، نسل‌کشی انجام شده توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد و از ۵۷ کشور عضو خود خواست تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

به گزارش «الجزیره» این سازمان در بیانیه پایانی نشست سران خود که اعلامیه بانجول نامیده می‌شود، از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا علیه رژیم صهیونیستی فشار دیپلماتیک، سیاسی و حقوقی اعمال کنند و تحریم‌هایی را در تمام سطوح اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و بین‌المللی علیه این رژیم تعیین کنند.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینی‌ها در نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر تاکید کردند.

اعلامیه بانجول خواستار آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در سرزمین‌های فلسطینی و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست که در روزهای شنبه و یکشنبه ۴ و ۵ مه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، خواستار اتخاذ تمام اقدامات لازم برای حفاظت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش برای یهودی کردن آن شدند.

آن‌ها همچنین بر حمایت از تلاش برای گسترش به رسمیت شناختن جهانی دولت فلسطین و به دست آوردن عضویت در سازمان ملل متحد و همچنین حمایت از اقدامات قانونی انجام شده توسط فلسطین و حمایت کشورهای عضو در مقابله با سیاست‌های اشغال استعماری تاکید کردند.

این نشست از جامعه بین‌المللی خواست تا سیاست‌های آپارتاید را که اشغال اسرائیل در سرزمین‌های تاریخی فلسطین دنبال می‌کند، جرم تلقی کند و از کشورهای عضو خواست تا اقدامات لازم را برای تقویت ثبات مردم فلسطین در سرزمین خود انجام دهند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا