۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷

هدایت:

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۹۰۰ واحد مسکونی در تهران نوسازی شد، گفت: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن جدید در پایتخت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته براساس تکلیف شورای شهر تهران برای شهرداری حدود ۵۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد.

وی افزود: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن با همکاری نهادها صورت گرفته و این اقدام با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

هدایت با اشاره به اینکه عقب ماندگی در حوزه مسکن داریم گفت: تهیه مسکن استطاعت پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امسال مد نظر قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد. همچنین به طور کلی ۷۳ طرح در ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) عملیات اجرایی آن امسال تکمیل می‌شود. پروژه بازآفرینی نفر آباد هم امسال به اتمام می‌رسد.

هدایت یادآور شد: توسعه تهران با رویکرد محلات الگو و با معماری سبز صورت می‌گیرد که توسعه دو محله در منطقه ۱۹ و دیگری در منطقه ۲۱ به همین روش مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه ۲۷ دفتر تسهیل‌گری در مناطق بافت‌های فرسوده داریم، گفت: در این دفاتر جذب سرمایه گذاری و انجام مراحل نوسازی تسهیل گری می‌شود.

وی در مورد تفاهم نامه با چینی‌ها در حوزه ساخت مسکن نیز اظهارداشت: برای این کار دو شرط داریم؛ اول انتقال تکنولوژی کاهش زمان ساخت مسکن وارد تهران شود و دوم ۸۰ درصد تأمین مالی توسط چینی‌ها انجام شود. تمام مهندسین این حوزه ساخت ایرانی هستند و شرکت‌ها هم ایرانی هستند.

هدایت گفت: شرکت چینی تکنولوژی را به شرکت ایرانی منتقل می‌کند و پنج سال بعد با توافقی که انجام می‌شود، برگشت سرمایه برای شرکت چینی انجام می‌شود. ورود کارگر و مهندسی چینی صحت ندارد و تفاهم اولیه ۲۰۰ هزار واحد است.

کد خبر 6098153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha