• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403021711992
  • خبرنگار : 71588

گانتس: بازگرداندن اسیران‌مان مستلزم غلبه بر خشم ناشی از تعویق درگیری است

گانتس: بازگرداندن اسیران‌مان مستلزم غلبه بر خشم ناشی از تعویق درگیری است

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد بازگرداندن اسرا مستلزم آن است که خشم نسبت به آزادی اسرای فلسطینی را مهار کرده و نبرد را به تعویق انداخت.

به گزارش ایسنا، بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به مناسبت یادبود هولوکاست تصریح کرد: اکنون نیز ما ملزم به داشتن این نوع «قهرمانی» هستیم. بازگشت خواهران و برادرانمان از اسارت مستلزم مهار کردن خشم نسبت به آزادی اسرای فلسطینی است و این امر به‌مثابه پایبندی به روحیه‌ای است که به ما امکان می‌دهد به خاطر مردم بر غرایز خود غلبه کنیم.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، بنی گانتس در ادامه افزود: هفتم اکتبر به ما یادآوری کرد که قهرمانی تنها در قدرت نظامی خلاصه نمی‌شود بلکه بیش از هر چیز به روحیه فرد و مردم مربوط می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: ما برای حفظ اراده اسرا به این نوع قهرمانی نیاز داریم و درک ارزش آن نیاز به مناعت طبع دارد.

بنی گانتس در ادامه افزود: ما برای نجات جان بیشتر، حفظ ضمانت متقابل، فرمان آزادی اسرا و همچنین ادامه جنگ در طول زمان و درک هزینه‌هایی که اسرائیلی‌ها متحمل آن می‌شوند خواستار این نوع قهرمانی هستیم. آینده ما در سال‌ها و نسل‌های آینده منعکس می‌شود نه در دستاوردهای روزها یا هفته‌ها.

در عین حال یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که اختلافات اصلی در مذاکرات آتش‌بس در غزه در این است که آیا معامله تبادل اسرا به جنگ خاتمه می‌دهد یا منجر به برقراری آتش‌بس موقت منجر می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد میانجی‌ها در مذاکرات غزه به دنبال دستیابی به فرمول مورد توافق حماس و رژیم صهیونیستی بودند اما هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

این در حالی است که ارتش اشغالگر دستور تخلیه بخش‌های شرقی رفح را به منظور آغاز انجام حمله زمینی در این شهر مملو از جمعیت صادر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۸ ۰۵:۰۴

تبادل اسرا فقط با آتش بس دائم و خروج کامل نازی های اسرائیلی از غزه امکان پذیر است.