۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85467698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چین بر حل مناقشات دریایی با فیلیپین از مسیر گفت‌وگو

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با انکار هرگونه توافق بین پکن- مانیل بر جزیره «رِن‌آی» از سوی مقامات فیلیپینی، اظهار داشت: مقامات چینی بر تعهد مداوم کشورشان به مدیریت مناقشات دریایی از راه گفت‌وگو تاکید دارند.

به گزارش ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، لین‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) افزود: همه اقدامات صورت گرفته چه به عنوان توافق،تفاهم داخلی و یا یک «الگوی جدید» نشان دهنده تلاش جدی و صداقت ما در این زمینه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از طرف فیلیپینی خواست تا با پایبندی به هنجارهای اساسی تعامل بین‌المللی و تعهدات خود از نقض آنها و تحریکات خودداری کنند و به مسیر صحیح حل اختلافات از راه گفت‌وگو بازگردد.

مانیل ادعا می‌کند که پکن در بخش‌هایی از دریای جنوبی چین که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده، جزیره های مصنوعی ساخته است.

از سوی دیگر مقامات چینی بارها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل بحث بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن را دارد و رفتار مانیل به حق تمامیت ارضی سرزمین چین تجاوز کرده و بر خلاف «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» و همچنین تعهدات این کشور است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha