نمایشگاه کتاب از جلوه‌های عدالت فرهنگی است + فیلم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب یکی از جلوه‌های عدالت فرهنگی است به صورت مجازی در همه جای ایران همه می‌توانند کتاب بخرند و کتاب‌ها به صورت رایگان به در منازل ارسال می‌شود این رویداد به اهالی و ساکنان تهران که دسترسی دارند، منحصر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر دوشنبه- ۱۷ اردیبهشت ماه- در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره آخرین روند اعزام زائران به حج تمتع اظهارداشت: امروز هم توفیق داشتیم در محضر رهبر عزیز انقلاب فرمایشات ایشان را با جان و دل شنیدیم و امیدواریم بتوانیم مطالبات معظم‌له را در حج امسال و سال‌های آینده جامه عمل بپوشانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ماه اردیبهشت آغاز حج عمره را بعد از ۹ سال داشتیم که کاروان‌ها رفتند و تعدادی هم در حال برگشت هستند که اتفاق مهمی بعد از سالیان سال بود که این گام را در دولت برداشتیم و به امید خدا از چند روز دیگر در همین اردیبهشت ماه، اعزام زائران به حج تمتع آغاز خواهد شد.

نمایشگاه کتاب یکی از جلوه‌های تحقق عدالت فرهنگی

اسماعیلی در ادامه در پاسخ به دیگر سوال ایرنا درباره برقراری عدالت فرهنگی و آموزش رایگان هنر، گفت: یکی از جلوه‌های عدالت فرهنگی همین نمایشگاه کتاب است که دو سه روز دیگر آغاز خواهد شد، همزمان به صورت مجازی در همه جای ایران همه می‌توانند کتاب بخرند و کتاب‌ها به صورت رایگان به در منازل برود و نمایشگاه و امتیازات نمایشگاه به کسانی که به تهران دسترسی دارند منحصر نشود.

وی بیان کرد: توزیع کتاب ها حتی در دورترین نقطه ایران هم اتفاق می‌افتد. امیدوارم اتفاق‌های خوب دیگری هم در کشور دهد،

اسماعیلی افزود: آموزش هنر در مناطق محروم، فیلم‌های مختلف، بحث ساخت سینما در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، نهضت ساخت پلاتو که دارد انجام می‌شود. اینها تلاش‌هایی است که در جهت تحقق عدالت فرهنگی است تا بتوانیم این شعار را جدی‌تر عملی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید ویژه‌ترین خبر شما برای نمایشگاه کتاب و ناشران در نمایشگاه امسال چه خواهد بود؟ اظهارداشت: بحث افزایش توان داخلی در تولید کاغذ مهمترین اتفاقی است که به صورت جدی در یکی دو ماه آینده ارتقا پیدا خواهد کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی درباره مهمترین ویژگی که حجت‌الاسلام رضا مطلبی را به «رضای انقلاب» تبدیل کرد، گفت: حاج آقا مطلبی مسیر بندگی خدا، خدمت به خلق خدا و همراهی با نهضت امام را با تمام وجود در طول این دهه‌های متمادی از حیات شریفشان بدون کمترین اختلالی ادامه دادند که توفیق بزرگی است.

اسماعیلی افزود: خیلی‌ها بودند مسیری را آمده‌اند از قطار پیاده شدند و از مسیر جا ماندند. آقای مطلبی آهسته و پیوسته این مسیر خدمت و بندگی را طی کرد و امروز در قله خدمتگزاری به مردم در این منطقه ایستاده و وجودش منشا خیر و برکت است و محل اعتماد عمومی است. همان چیزی که ما از علمای بزرگ شنیده‌ایم که محل مراجعه و اعتماد مردم هستند. همه اینها را ایشان در وجودشان جمع کرده و برایشان آرزوی سلامتی دارم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha