۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85468268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر لندن پس از احضار به وزارت خارجه روسیه : حمایت از اوکراین را ادامه می دهیم

تهران-ایرنا- نایجل کیسی سفیر انگلیس در روسیه روز دوشنبه پس از احضار به وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لندن کمک به اوکراین را ادامه خواهد داد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس", یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: سفیر انگلیس بر حمایت لندن از اوکراین تاکید و موضع انگلیس در مورد حمایت از کی یف را تکرار کرد.

در همین حال، وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که «سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار نشده است.»

این وزارتخانه افزود: او برای یک دیدار دیپلماتیک با مقامات وزارت امور خارجه روسیه ملاقات کرد.

به گزارش ایرنا, اظهارات اخیر مقامات لندن و پاریس درباره دور تازه حمایت تسلیحاتی و نیروی نظامی از کی‌یف واکنش مسکو را در پی داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیران انگلیس و فرانسه به این وزارتخانه احضار شدند.

در جریان احضار نایجل کیسی سفیر انگلیس، وزارت امور خارجه روسیه اعتراض شدید خود را به سخنان دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس درباره حق کی‌یف برای ضربه‌زدن به روسیه با سلاح‌های انگلیسی را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، در این جلسه احضار به سفیر انگلیس در مسکو هشدار داده شد که پاسخ به حملات اوکراین با استفاده از تسلیحات انگلیسی در خاک روسیه می‌تواند هرگونه تاسیسات و تجهیزات نظامی انگلیس در خاک اوکراین و فراتر از آن باشد.

وزارت امور خارجه روسیه در جریان این احضار به سفیر انگلیس یادآور شد: حمله خصمانه کامرون با تضمین های لندن مبنی بر عدم استفاده از موشک های کروز دوربرد منتقل شده به کی‌یف برای حمله به روسیه در تناقض است، بنا بر این،‌ انگلیس عملاً خود را به عنوان یک طرف درگیری در اوکراین به رسمیت شناخت.

بنا بر این گزارش،‌ در جریان این احضار به سفیر انگلیس گفته شد که سخنان کامرون حاکی از تشدید شدید تنش و تایید مشارکت فزاینده لندن در عملیات نظامی در کی‌یف است.

بر این اساس، از کیسی خواسته شد تا در مورد پیامدهای فاجعه بار اجتناب ناپذیر چنین اقدامات خصمانه فکر کند و همچنین به شکل قاطع و صریح، اظهارات تحریک آمیز و جنگ طلبانه وزیر خارجه انگلیس را رد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha