۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۲۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85468367
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ کشته شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۲۴
کد خبر: 85468367
قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ کشته شد

تهران- ایرنا- فدراسیون وزنه‌برداری اوکراین اعلام کرد، اولکساندر پیلیشنکو وزنه‌بردار این کشور که دو بار قهرمان اروپا شده است، در جنگ با روسیه کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدراسیون وزنه‌برداری اوکراین دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: با اندوهی بزرگ اعلام می‌کنیم که قلب اولکساندر پیلیشنکو ورزشکار بزرگ اوکراینی از تپیدن ایستاده است.

ویکتور اسلوبودیانیوک مربی تیم ملی وزنه‌برداری اوکراین در پیامی در فیسبوک نوشت که پیلیشنکو در راه «دفاع از اوکراین و همچون یک قهرمان کشته شد.»

بنا بر اعلام کمیته المپیک اوکراین، پیلیشنکو در فوریه ۲۰۲۲ یعنی از همان آغاز حمله روسیه، به ارتش اوکراین پیوست.

پیلیشنکو ۳۰ ساله پیش از این در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در مسابقات اروپایی مدال طلا گرفته بود. وی در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز در وزن ۸۵ کیلوگرم مقام چهارم را کسب کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

۲۳ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha