درج تاریخ انقضا منقضی شد

بسته بندی هوشمند موادغذایی برچسب تاریخ انقضا را حذف می‌کند.

درج تاریخ انقضا منقضی شد

بسته بندی هوشمند موادغذایی برچسب تاریخ انقضا را حذف می‌کند.

به گزارش عرشه آنلاین، مفهوم تاریخ انقضا در بسته‌بندی موادغذایی با فناوری‌های هوشمند نوآورانه توسعه یافته گروهی از محققان، به زودی منسوخ خواهد شد.

محققان مجموعه‌ای آزمایش‌ ایجاد کرده‌اند که می‌توانند بسته‌های موادغذایی را به‌طور فعال نشان دهند که آیا محتویات آن آلوده شده است یا خیر.

هدف این پیشرفت ایجاد پل بین تولیدکنندگان موادغذایی و تنظیم‌کننده‌ها برای تقویت ادغام این آزمایش‌ها در محصولات تجاری است و به‌طور بالقوه انقلابی در نحوه تعیین تازگی غذا، کاهش ضایعات و پیشگیری از بیماری ایجاد می‌کند.

بسته‌بندی هوشمند جایگزین تاریخ انقضای مواد غذایی

تولیدکنندگان مواد غذایی که اغلب در تحمیل هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان محتاط هستند، ممکن است راه‌حل‌های بسته‌بندی هوشمند را جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای تاریخ انقضای سنتی بدانند.

محققان اظهارکردند که بسته‌بندی هوشمند می‌تواند تولیدکنندگان را از هزینه‌های مرتبط با آسیب‌های شهرت و فراخوان در طول شیوع بیماری‌های ناشی از غذا محافظت کند.

علاوه بر این، این فناوری می‌تواند ضایعات موادغذایی و هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را به شدت کاهش دهد و سالانه صدها میلیارد دلار در سطح جهان صرفه‌جویی کند.

ایجاد تعادل بین ایمنی و هزینه

از یک طرف، مردم می‌خواهند غذای سالمی برای خوردن داشته باشند. از سوی دیگر، آنان نمی‌خواهند برای غذای خود هزینه بیشتری بپردازند زیرا قیمت‌ها در حال حاضر بالا بوده و به نظر می‌رسد در حال افزایش هستند.

سیستم فعلی

محققان استدلال کردند که روش سنتی استفاده از تاریخ های انقضا یا مصرف، نه تنها خودسرانه بلکه بیش از حد محتاطانه است. این سیستم اغلب منجر به دور ریختن موادغذایی کاملاً ایمن برای خوردن می‌شود و هزینه‌های هنگفتی را برای تولیدکنندگان و برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

برای مثال، کانادا سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار موادغذایی را دور می‌ریزد که سرانه ضایعات بالاتری نسبت به ایالات‌متحده یا بریتانیاست.

از سال ۲۰۱۸، گروه تحقیقاتی روش‌های مختلفی مبتنی بر بسته‌بندی را برای شناسایی یا توقف فساد ایجاد و تأیید کرده است که به‌طور بالقوه جایگزین تاریخ انقضای سنتی می‌شود. این راه‌حل‌های نوآورانه شامل روکش نگهدار، آزمایش دستی و ژل‌های باکتریوفاژ قابل اسپری است.

نتایج تحقیق جدید در مجله Nature Reviews Bioengineering منتشر شده است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136632

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر