• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403021913838
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ صورت گرفت

برگزاری اولین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

برگزاری اولین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

اولین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حسین اصغری شیوائی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس و رئیس نخستین کنفرانس ملی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» طی سخنانی در کنفرانس با بیان اینکه همه فناوری‌ها، زمستان و بهاری دارند، گفت: از سال ۲۰۲۰ ایران شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه هوش مصنوعی بوده و این رشد سه برابری چشم انداز روشنی برای آیندگان رقم زد و در حال حاضر ما در رتبه ۱۹ جهان هستیم و به رتبه‌های بالاتر می‌رسیم.

وی با اشاره به محورهای همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، گفت: هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در آب، محیط زیست و انرژی، اتوماسیون صنعتی، کشاورزی و صنعت، حقوق فناوری، علوم انسانی، سلامت، اقتصاد دیجیتال و شهر هوشمند و رباتیک از عناوین موضوعات مطرح این کنفرانس است.

اصغری به تشریح جزئیات برگزاری کنفرانس ملی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» پرداخت و افزود: این کنفرانس با هدف ایجاد یک پلتفرم تخصصی برای تبادل اطلاعات، تجربیات و دستاوردهای پژوهشی در زمینه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء امروز و فردا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از هفت هزار مقاله از ایران در این حوزه چاپ شده است و دانشگاه تهران با ۸۰۰ مقاله در مقام اول قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم فناوری پردیس تاکید کرد: امروز شاهد تحولات جدی در حوزه هوش مصنوعی در کشور هستیم و ما در ایران اساتید و دانشمندان خوبی در این حوزه داریم. خیزشی که زیست بوم فناوری برداشته، آینده درخشانی از پیشرفت در هوش مصنوعی را برای کشور رقم می‌زند و برپایی نمایشگاه اینوتکس کمک بزرگی در این مسیر است.

رئیس کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، افزود: این کنفرانس فرصت مناسب برای تبادل دانش در زمینه ارتقای تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، ترویج همکاری‌های پژوهشی بین صنعت و دانشگاه‌ها، بررسی اثرات و کاربردهای هوش مصنوعی در اینترنت اشیاء و ایجاد فرصت مناسب برای تجزیه و تحلیل جدیدترین دستاوردها، مسائل و چشم‌اندازها در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است.

اصغری شیوایی تبیین کرد: ارتباط نزدیک بین هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء یک چالش مهم در تحقیقات و پژوهش‌های جهان کنونی به شمار می‌آید و هوش مصنوعی به‌عنوان مغز محاسباتی و اینترنت اشیاء و سیستمی از اشیای هوشمند با یکدیگر ترکیب شده و تأثیر بسزایی در افزایش کارایی و هوشمندی سیستم‌های اطلاعاتی دارند.

وی اضافه کرد: نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء تلاش دارد تا به بررسی چگونگی تلفیق این دو حوزه و ایجاد فرصت‌های جدید برای بهبود سیستم‌های هوشمند و مدیریت اطلاعات پیش رو پرداخته و این تداخل مثبت را ترویج دهد.

رئیس نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با تأکید بر ترویج نوآوری و توسعه شبکه همکاری‌ها، گفت: این کنفرانس با ارائه دستاوردها، تحقیقات جدید و تجارب موفق در زمینه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء به‌عنوان یک سکوی ارتباطی برای متخصصان صنعت و پژوهشگران عمل کرده و نقش مهمی در ترویج نوآوری و ایجاد راهکارهای پیشرفته در بهبود عملکرد صنایع دارد.

وی با تأکید دوباره بر تسهیل در تحول دیجیتال و افزایش بهره‌وری در صنعت، افزود: استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در صنعت به بهره‌وری بیشتر، کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد فرآیندها کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس مطرح کرد: نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با معرفی بهترین شیوه‌ها، روش‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در این زمینه در ارتقای بهره‌وری صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند، این کنفرانس با ارائه راهکارهایی برای یکپارچگی بهتر و هماهنگی فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در فرایندهای تولید و خدمات به تحول دیجیتال صنعتی کمک می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این کنفرانس با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فناور و نوآوری پردیس و پارک فناوری پردیس به‌عنوان جریان‌ساز و شکل‌دهنده‌ زیست‌بوم‌ فناوری ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha