علاقمندی زیمبابوه برای همکاری علمی با ایران به ویژه در بخش ژنتیک

تهران- ایرنا- رییس سازمان ملی بیوتکنولوژی زیمبابوه علاقمندی این کشور را برای همکاری علمی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش ژنتیک و زیست فناوری و طراحی واکسن اچ پی وی (HPV) و مطالعات زیتون اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در نشستی با دکتر دسموند مانتاسا (Desmond Manatasa) دانشمند برتر زیمبابوه، دکستر ساوادیه (Dexter Savadye) رییس سازمان ملی بیوتکنولوژی این کشور،کریستوفر موساکا (Christopher Masoka) مشاور وزیر علوم وفناوری زیمبابوه دیدار و گفت و گو کرد.

ساوادیه رییس سازمان ملی بیوتکنولوژی زیمبابوه، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، علاقمندی خود را در خصوص همکاری علمی با جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ژنتیک در قالب همکاری های علمی به ویژه در شاخه ژنتیک و زیست فناوری در طراحی واکسن اچ پی وی، مطالعات زیتون و ... اعلام کرد.

در این دیدار جواد محمدی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات بلند پایه علمی زیمبابوه در این پژوهشگاه گفت: ما در راستای وظایف ذاتی و سازمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دیپلماسی و تعامل علمی بین المللی بر عهده دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی گذاشته از تعامل و همکاری های علمی با تمامی کشورها استقبال می کنیم.

وی افزود: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نقطه کانونی و مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژیسازمان ملل متحد (ICGEB) است و عضویت زیمبابوه نیز در این مرکز باعث تعریف پروژه های مشترک علمی بسیاری می شود.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری همچنین اظهار داشت: همکاران در این پژوهشگاه جزو نخبگان این رشته هستند، همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه باعث تقویت روابط دو کشور می شود.

علاقمندی زیمبابوه برای همکاری علمی با ایران به ویژه در بخش ژنتیک

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ژنتیک، در ادامه این نشست، معاونان و پژوهشگران پژوهشگاه ژنتیک در مورد طرح ها و فناوری های مختلف از جمله طراحی و کشت چغندر قند مقاوم به ویروس رازومونیا، تحقیقات و پژوهش درباره شناسایی و درمان سرطان، آزمایشگاه تولید و تیمار حیوانات مدل بیماری و فناوری ای وی اف دام های سنگین از جمله ازدیاد بوفالو و تعیین جنسیت جنین برای مقاصد اقتصادی و غذایی بابت گوشت و شیر برای واحدهای دامداری بزرگ و رشته های تحصیلی موجود در پژوهشگاه ژنتیک توضیحاتی ارایه کردند.

پایان بخش این نشست، بازدید هیات علمی زیمبابوه از بخش های مختلف پژوهشگاه و برخی شرکت های پردیس علم و فناوری بود.

آمون مورویرا وزیر علوم زیمبابوه به همراه هیاتی برای گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha