۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85470242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند و اتحادیه اروپا به دنبال گسترش همکاری‌های امنیتی و دفاعی

تهران– ایرنا - اتحادیه اروپا و هند به تازگی دومین رایزنی خود در زمینه امنیت و دفاع را در دهلی نو برگزار و درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای اروپا، تحولات سیاست‌های امنیتی و دفاعی، تعمیق تعاملات و بررسی زمینه‌های جدید همکاری تبادل نظر کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ای ان آی نیوز، در این رایزنی‌ها اتحادیه اروپا و هند درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای اروپا، از جمله جنگ اوکراین و همچنین تحولات آسیای جنوبی و خاورمیانه تبادل نظر و ارزیابی‌های مربوطه خود را مطرح کردند.

آنان درباره تحولات سیاست‌های امنیتی و دفاعی نیز گفت‌وگو کردند. اتحادیه اروپا از اجرای «قطب‌نمای راهبردی» و «راهبرد منطقه هند-آرام» اتحادیه اروپا، از جمله «راهبرد صنعتی دفاعی اروپا» (EDIS) و عملیات‌های جدید اتحادیه اروپا خبر داد.

شرکت کنندگان در این رایزنی که ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد، همچنین درباره تعمیق تعاملات در زمینه‌های کنونی همکاری‌های دوجانبه خود مانند زمینه‌های سایبری، امنیت دریایی و مدیریت بحران با استفاده کامل از امکانات فراهم شده توسط پروژه اتحادیه اروپا به نام «افزایش همکاری در آسیا و با آسیا (ESIWA)» گفت‌وگو و توافق کردند.

دو طرف درباره نیاز به بررسی زمینه‌های جدید همکاری از جمله امنیت فضایی نیز ه توافق رسیدند.

جونهکه بلفورت مدیر «سیاست‌های امنیتی و دفاعی سرویس اقدام خارجی اروپا» و ویش‌وش نجی دبیر مشترک (همکاری بین المللی) وزارت دفاع هند ریاست این رایزنی‌ها را برعهده داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha