لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

تهران - ایرنا - اعضای هیأت دولت امروز در حاشیه نشست هیأت وزیران در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، جلسه هیأت دولت امروز به ریاست آیت الله رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد، رئیس جمهور خیزش دانشجویان و نخبگان در نقاط مختلف جهان به‌ویژه کشورهای غربی در حمایت از مردم مظلوم فلسطینی را در بازدارندگی جنایات این رژیم غاصب صهیونیستی موثر دانست و ضمن انتقاد از رفتار انفعالی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و برخی دولت‌های غربی و عربی در مقابل جنایات بی‌سابقه و ضدانسانی صهیونیست‌ها تصریح کرد: سکوت در قبال این جنایات ظلمی بزرگ به بشریت است که طبق وعده الهی عقوبتی سخت در انتظار کسانی خواهد بود که با حمایت خود سبب تداوم این جنایات در غزه شده‌اند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود رفع مشکل بیکاری استان‌های دارای بالاترین نرخ بیکاری را از جمله دستور کارهای اولویت دار دولت عنوان کرد و از معاون اول رئیس جمهور خواست با تشکیل کارگروهی متشکل از استانداران و وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌ها و برنامه‌های مدیران استانی در این زمینه را اخذ و با پیگیری ویژه تحقق آنها را دنبال کنند.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

در حاشیه این نشست، اعضای کابینه دولت سیزدهم به حیاط دولت آمدند و در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی سؤالات رسانه ها بودند.

آمریکا دست از پا خطا کند، از ما می‌خورد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نخستین وزیری بود که به جمع خبرنگاران آمد و در مورد آتش بس در غزه اظهار داشت: حماس در چهارچوب اصول خود در یک طرح واقع بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادی مصر و قطر را ارائه کرده است و تصور می‌کنیم اگر آمریکایی ها و غربی ها به وعده خود عمل کنند و نسبت به آتش بس در این مرحله به معنای واقعی پایبند باشند همه چیز برای یک آتش بس پایدار و حل مساله فراهم است.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی این معادله همه تلاش خود را برای تداوم جنگ به کار می‌برند زیرا آتش بس و پایان جنگ می تواند به معنای بحران جدید در داخل سرزمین های اشغالی باشد. دفاع مشروع ما در چهارچوب تقویت همکاری ها و امنیت منطقه ای است، اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه هایش را هدف قرار می دهیم.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

آغاز نمایشگاه کتاب از امروز

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز میان خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به آغاز نمایشگاه کتاب از امروز بیان کرد: نمایشگاه امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر در حال برگزاری است و بیش از ۲۵ کشور و هزاران ناشر در نمایشگاه حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که عدالت فرهنگی موضوع مهمی است افزود: هر فرد ایرانی در هر نقطه از کشور می تواند با ورود به سامانه مربوطه کتاب را با تخفیف خرید کند و به صورت رایگان در منزل تحویل بگیرد. سال گذشته بیش‌ از ۲ میلیون نفر از این طریق کتاب دریافت کردند، امسال هم این کار ادامه دارد که پیش بینی می‌کنیم با استقبال مردم مواجه شود.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

شبکه انتخابات الکترونیک را با قوت پوشش می دهیم

عیسی زارع پور درباره ارتباطات موبایل گفت: در بحث ارتباطات موبایل، توسعه ارتباطات نسل پنجم را در دستور کار قرار دادیم و هفته آینده برنامه‌ای را خواهیم داشت که تعداد سایت‌های نسل پنجم کشور به بیش از هزار و ۵۰۰ سایت خواهد رسید و هدف‌گذاری ما این است که امسال به بیش از ۵ هزار برسد یعنی ۱۰ درصد کشور تحت پوشش نسل پنجم قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس گزارشی که در هیات دولت هم ارائه کردم در دور قبل انتخابات ما همه امکانات وزارت ارتباطات، اپراتورها و دستگاه‌های مرتبط را بسیج کردیم تا شاهد ارتباطات پایدار باشیم. بحمدالله بیش از ۹۹ درصد را تحت پوشش داشتیم حتی در نقاط دور افتاده روستایی و جایی که صندوق رای را با بالگرد به آنجا بردند هم دسترسی به شبکه وجود داشت.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

دانشگاه‌های کم‌طرفدار ادغام می‌شوند

محمدعلی زلفی گل نیز به خبرنگاران اذعان داشت: طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه بر اساس نیاز باشد به گونه ای که هر رسته‌ای که خواست تاسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم رشته‌هایی هم که دانشجو کم دارد یا ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده، تغییر رویکرد بدهیم یا با برخی از دانشگاه‌ها ادغام کنیم.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

آخرین خبرها از الزام استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها

جواد اوجی با اشاره به آغاز نمایشگاه صنعت نفت از امروز بیان کرد: امروز بیش از ۳۰۰ پروژه و طرح نیمه تمام‌ و شروع عملیات های اجرایی را در دست داریم که بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است و آثار این‌پروژه ها را شاهد هستیم. پروژه های بزرگی را سال گذشته منعقد کردیم. در این نمایشگاه بین المللی تمامی شرکت های توانمند داخلی حضور یافته اند.

وزیر نفت ادامه داد: ر مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت مکلف شده که در سال جاری عملیات سوخت گیری در جایگاه سوخت به وسیله کارت سوخت شخصی خودرو انجام‌ گیرد و به همین خاطر در حال عملیاتی کردن این برنامه هستیم و از مردم می خواهیم که در جایگاه ها از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

پول‌های بلوکه شده در عراق داریم؟

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: طبق حکم قضایی، ایران دارایی بلوکه شده در عراق ندارد اما برخی موانع وجود دارد که با گفت‌و گو حل می‌شود.

معاون حقوقی رییس جمهور اظهار داشت: برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت وگو بین مقامات بانک مرکزی ایران و طرف عراقی همیشه حل شده و مشکلی لاینحلی در این زمینه وجود ندارد.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

الزامی شدن بیمه وکالت برای استفاده از وکیل

امین حسین رحیمی در حاشیه جلسه هیات دولت از بررسی مقدماتی لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه و وزارت دادگستری و همچنین اجباری شدن گرفتن وکیل در دعاوی و تامین هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت خبر داد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اصلاحات ویراشی در قانون جرائم راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: طبق اصلاحات در دست انجام، جرایم ریالی تخلفات حادثه‌ساز به خصوص جرائمی چون سبقت ممنوع در جاده‌های یکطرفه، عبور از چراغ قرمز و رانندگی در حالت نامتعارف چندین برابر افزایش یافته است.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

حقوق کارگران امسال تغییری ندارد

سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست هیات دولت درباره اصلاح حقوق کارگران اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران حذف نمی‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان کارگران موضوعی را مطرح می کردند مبنی بر اینکه شورای عالی کار، جانب کارفرمایان را می گیرد که برای رفع این شبهه بهتر است کار را به مجلس بسپاریم چرا که نمایندگان به دلیل اشراف بیشتر، می توانند نیازهای این قشر را مورد بررسی قرار دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در روز کارگر امسال برخی نمایندگان کارگران از رئیس‌جمهور درخواست کردند که وزیر کار از پیشنهادی که داده است عدول کند و آیت الله رئیسی هم به من اشاره‌ای کرد که آن را دستور تلقی کردم و موضوع اصلاح ماده ۴۱ قانون کار را از دستور کار خارج کردیم.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

توضیحات وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

احمد وحیدی در حاشیه نشست هیات دولت درباره مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه دور اول مهم است زیرا با انتخاب مردم، ۴۵ نماینده دیگر راهی خانه ملت می شوند بنابراین همه باید تلاش کنند تا مردم حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند و نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: در مرحله دوم ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در ۲۲ حوزه وجود دارد و در واقع ۱۵ استان درگیر رای گیری هستند و کار گسترده ای در این دوره داریم تا مردم بار دیگر حماسه جدیدی خلق کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آموزش های لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در هشت حوزه به عوامل داده شده است، گفت: هیچ گونه مشکل امنیتی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نداریم.

لرزه بر اندام آمریکایی‌ها/ حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha