سیاسی

سازمان همکاری اسلامی:
حمله به رفح موجب گسترس تنش در منطقه می‌شود

سازمان همکاری اسلامی تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و نسبت به خطرات حمله به رفح هشدار داد.

میدل ایست نیوز: سازمان همکاری اسلامی تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و گسترش چارچوب تجاوزات به شهر رفح را محکوم کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» سازمان مذکور در بیانیه‌ای تهدیدهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عزم وی در ادامه و گسترش جنایت تجاوز نظامی اسرائیل به شهر رفح، چه با امضای توافق آتش‌بس و چه بدون آن که تاکید کننده رد تمامی قطع‌نامه‌های سازمان ملل و تلاش‌های در حال انجام برای دستیابی به آتش است را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه مذکور سازمان همکاری اسلامی تشدید روند تجاوز جنایتکارانه نیروهای اشغالگر در نوار غزه و توسعه چارچوب آن از طریق یورش به شهر رفح که حدود 1.3 میلیون آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند را به شدت محکوم کرد و این امر را تشدید ارتکاب به جنایت کشتار دسته جمعی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و تلاش برای کوچ آن‌ها از سرزمین هایشان  به شمار آورد که نقض آشکار تمامی قطع‌نامه‌های بین‌المللی و اقدامات پیشگیرانه‌ دیوان دادگستری بین‌المللی است.

این سازمان نسبت به خطرات حمله نیروهای اشغالگر به شهر رفح فلسطین که ممکن است منجر به توسعه چارچوب تنش و بی‌ثباتی منطقه شود، هشدار داد.

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر از جامعه جهانی خواستار شد تا مسئولیت‌های خود را در قبال الزام نیروی اشغالگر به توقف خشونت‌های نظامی و جنایت‌های متداوم در سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین و تامین محافظت بین‌المللی از ملت فلسطین در راستای اجرای قطع‌نامه‌های مربوطه شورای امنیت، برعهده بگیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا