احمدوند: وسعت نمایشگاه کتاب تهران در منطقه بی‌مانند است

تهران- ایرنا- رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه این رویداد تجلی ایمانی مبتنی بر سرمایه ملی مردم است، گفت: نمایشگاه سی و پنجم در وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است‌، چنین وسعتی در منطقه بی‌مانند است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ اردیبهشت در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس شواری عالی انقلاب فرهنگی، محمد الهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی، فتح‌الله فروغی مدیر کمیته ناشران کودک و نوجوان، مریم سادات ظهوریان، عضو شورای سیاست‌گذاری و ابراهیم کریمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و مدیران فرهنگی حضور داشتند.

احمدوند در این آیین با تاکید بر اینکه سی‌وپنجمین نمایشگاه تهران تلاش کرده در بخش‌های مختلف پیشرفت داشته باشد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تجلی همه بخش‌ها است.

حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری و ۱۰۰ ناشر در بخش خارجی فعال هستندرییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به حضور مردم در نخستین روز این رویداد فرهنگی بیان کرد: استقبال مردم در روز نخست نمایشگاه تهران نشان دهنده اشتیاق مردم برای بازدید از آن است.

به گفته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری و ۱۰۰ ناشر در بخش خارجی فعال هستند.

او ادامه داد: مراسم‌هایی برای تکریم و بزرگداشت اهالی قلم و برنامه‌های مختلف فرهنگی در مصلی برنامه‌ریزی شده است.

احمدوند با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب تجلی ایمانی مبتنی بر سرمایه ملی مردم است، گفت: این نمایشگاه در وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است‌، چنین وسعتی در منطقه بی‌مانند است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار این دوره «بخوانیم و بسازیم» ادامه داد: شناخت و عمل، خواندن و ساختن شعار این دوره نمایشگاه است، می‌دانیم که ساختن کشور از خواندن می‌گذرد.

از همه اهل قلم و ناشران که از اهل قلم حمایت می‌کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این مراسم گفت: در شورا تلاش می‌کنیم اسنادی که تسهیل‌گر حوزه نشر باشد به تصویب برسد.

عبدالحسین خسروپناه درباره سی‌وپنجمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شورای عالی انقلاب اسلامی به همراه برگزارکنندگان نمایشگاه هر سال تلاش می‌کند در این رویداد وحدت کلمه برای ناشران ایجاد شود، در این شورا از همه اهل قلم و ناشران که از اهل قلم حمایت می‌کنیم.

اگر دغدغه تمدن وجود دارد باید به کتابخوانی توجه شود و زمان مردم صرف کتابخوانی شودرییس شورای عالی انقلاب اسلامی با تاکید بر تلاش برای تهیه اسنادی که روشنگر حوزه کتاب باشد، گفت: هر جای عالم تمدنی کهن وجود دارد مانند یونان، چین و ایران و همچنین تمدن مدرن بعد از رنسانس، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی کتاب بوده است. هرجا کتاب، کتابخانه و کتابخوان رونق داشته، تمدن هم پیشرفت کرده است.

به گفته او اگر دغدغه تمدن وجود دارد باید به کتابخوانی توجه شود و زمان مردم صرف کتابخوانی شود.

در پایان این مراسم احمد بابایی شاعر شعرخوانی کرد و رزم‌نوازان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قطعاتی را به شکل زنده اجرا کردند.

همچنین از امیرحسین سازمند مدیر انتشارات «دانژه»، علی‌اکبر تورانیان «انتشارات شهراب» و محمد مجری سازان طوسی «انتشارات ساز و کار» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha