جایزه «گیج‌گاه» از کره‌جنوبی و حضور «باگ» در آکادمی دانشجویی اسکار

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «گیج‌گاه» برنده جایزه از بیست و پنجمین جشنواره جئونجو در کره جنوبی شد و انیمیشن کوتاه «باگ» ساخته علی معصومی به بخش مسابقه جایزه آکادمی دانشجویی اسکار راه پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرولی الله مدنی برنده جایزه نتپک از بیست و پنجمین جشنواره جئونجو در کره جنوبی شد.

نت پک (NETPAC) یک سازمان پیشرو برای کشف و ترویج سینمای آسیاپاسفیک است که در سال ۱۹۹۰ در دهلی نو تاسیس شده است.

«گیج‌گاه» با بازی‌های متفاوت بازیگرانی همچون حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، مریم همتیان، داود ونداده، وحید رحمتی و با هنرمندی جمشید آریا (هاشم پور) و فرهاد آییش، حسن رضایی و شادروان رضا صفایی پور.

حضور «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار

انیمیشن کوتاه «باگ» ساخته علی معصومی تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به بخش مسابقه جایزه آکادمی دانشجویی اسکار راه پیدا کرد.

علی معصومی درباره حضور در بخش مسابقه آکادمی دانشجویی اسکار بیان کرد: بعد از حضور در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، برای حضور در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار اقدام کردیم و خدا را شکر «باگ» به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

کارگردان «باگ» درباره این مسابقه اظهارداشت: جایزه آکادمی دانشجویی اسکار سه مرحله دارد: مرحله ابتدایی بخش مسابقه است که ما در این بخش حاضر هستیم. اواسط ماه جولای (تیر) آثار برگزیده اعلام می‌شوند و به بخش نیمه نهایی می‌روند و درنهایت آثاری به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا می‌کنند.

جایزه «گیج‌گاه» از کره‌جنوبی و حضور «باگ» در آکادمی دانشجویی اسکار

وی درباره موضوع «باگ» گفت: این انیمیشن درباره تاثیر والدین روی فرزندان خود آن هم در سن پایین است. تاثیری که روی بچه‌ها تا سنین بالا می‌ماند. نکته بسیار مهم این است که اگر در خانواده‌ای کسی دچار ترس و واکنش لحظه‌ای می‌شود و بچه‌ای در کنارش است، باید ترس را کنترل کند، این حس، تاثیر مخربی روی بچه‌ها می‌گذارد.

معصومی با اشاره به اینکه انیمیشن ۶ دقیقه است، افزود: داستان انیمیشن «باگ» درباره خانواده‌ای است که در کلبه‌ای در جنگل ساکن می‌شوند و پدر خانواده که از حشرات می‌ترسد، به خاطر حشره‌ای که وارد خانه می‌شود، وحشت خود را بروز می‌دهد و این اتفاق سبب می‌شود دختر بچه آن‌ها از فضای واقعی بیرون برود.

کارگردان انیمیشن کوتاه «باگ» درباره تکنیک این اثر اظهارداشت: «باگ» با تکنیک مالتی پلن کمرا یا دوربین عمق‌نما ساخته شده و تمام صحنه‌ها بر سه تا ۶ شیشه زیر دوربین انیمیت شده به صورتی که لایه‌های هر پلان روی شیشه‌های مختلف قرار گرفته و فریم به فریم ثبت شده است.

معصومی درباره دلیل تغییر نام این انیمیشن گفت: ابتدا اسم فیلمنامه «انعکاس» بود، بعد به این نتیجه رسیدیم که عنوانی است که زیاد مورد استفاده قرار گرفته و از جهت دیگر جریان فیلم را تا حد زیادی فاش می‌کند. به همین دلیل سراغ «باگ» رفتیم. این اسم را به این دلیل انتخاب کردیم که هم در فارسی (مشکل) و هم در انگلیسی (حشره) دارای معناست و در برخی از محله‌های مختلف به باغ و محل سرسبز اطلاق می‌شود که به محل فیلم ما می‌خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha