سیاسی

گزارش دولت امریکا درباره نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی آماده ارائه به کنگره

منابع خبری گزارش دادند دولت امریکا در حال تهیه گزارشی درباره نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است که این امر به شدت باعث نگرانی مقامات صهیونیست درباره عواقب این گزارش شده است.

میدل ایست نیوز: شبکه سی ان ان اعلام کرد: دولت جو بایدن به شکلی شتابان برای تکمیل گزارشی که قرار است این هفته به کنگره ارائه شود مبنی بر اینکه آیا رژیم تل آیو در جریان جنگ خود در غزه قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است یا خیر، تلاش می‌کند.

به گزارش الشرق الاوسط، اعلام نتایج این گزارش می‌تواند به پیامدها و عواقب بزرگ و شکاف بیشتر در داخل و خارج امریکا منجر شود. در همین حال، این گزارش برای چندین ماه موضوع بحث و جدل شدید در میان دولتمردان امریکا بوده و پیشتر نیز به بروز اختلافات عمیق در داخل وزارت خارجه این کشور منجر شده است ضمن آنکه تعداد زیادی از وزارتخانه امریکا نیز در خصوص اظهار نظر مقامات اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) مبنی بر استفاده از تسلیحات امریکایی در جنگ هفت ماهه غزه بدون نقض قوانین بین المللی ابراز شک و تردید کرده‌اند.

این منبع افزود: در گزارش امریکا که در برهه حساس قرار داشتن اسرائیل در آستانه حمله زمینی به رفح منتشر می شود، همچنین به این موضوع نیز پرداخته شده که آیا رژیم صهیونیستی مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه امریکا نیز شده است یا خیر، ضمن آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا درباره حمله به رفح به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

برخی منابع در کنگره امریکا اعلام کردند مقامات رژیم صهیونیستی عمیقاً نگران هستند که یافته‌های این گزارش ممکن است فشار بر بایدن رئیس جمهور امریکا را برای اعمال محدودیت‌هایی برای کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو افزایش دهد و در صورتی که این گزارش اثبات کند این کمک‌ها با قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد، احتمالا به وقوع طوفانی در درون دولت نتانیاهو منجر خواهد شد.

گفتنی است بسیاری بر این باورند که اگرچه این گزارش ممکن است تغییری در سیاست امریکا در قبال رژیم صهیونیستی ایجاد نکند اما می توان از آن برای ایجاد تغییر استفاده کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا