کد خبر 251599
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

اسماعیلی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب خبر داد:

رشد قابل توجه در مجوز انتشار کتاب و تولید کاغذ/ تاسیس بزرگترین کتابخانه منطقه در ایران

رشد قابل توجه در مجوز انتشار کتاب و تولید کاغذ/ تاسیس بزرگترین کتابخانه منطقه در ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صنعت کاغذ آمار و سرانه مطالعه رشد قابل توجهی داشته گفت: ان‌شاالله این رشد را با تاسیس یکی از بززگترین کتابخانه‌های منطقه در یکی از شهرهای مرکزی ایران تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آئین افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز عصر امروز - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت - با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصحاب نشر و فرهنگ و رسانه برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با مشارکت ارزشمند خانه کتاب و اصحاب محترم فرهنگ و نشر تشکیل شده گفت:  در ابتدای سخن جا دارد که از همه شما عزیزان حاضر و  دست‌اندکار که مشعل فروزان فرهنگ را در این سرزمین همچنان روشن نگاه داشته اند تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت انقلابی در حوزه کتاب و فرهنگ نگاه توسعه‌ای است افزود: در سال گذشته ۱۲۰ هزار مجوز انتشار کتاب صادر کردیم که این عدد رشد قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته و این  نشان دهنده رونق و رشد فضای کتابخوانی در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کتابخوانی عمومی از سیاست‌های اصلی دولت در حوزه فرهنگ است ادامه داد: کتابخوانی عمومی هم در سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته و ان‌شالله این رشد را با تاسیس یکی از بزرگترین کتابخانه‌های منطقه در یکی از شهرهای مرکزی ایران تکمیل خواهیم کرد. 

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه کاغذ، در شرایطی که در ابتدای این دولت با تولید حدود سالانه پنج‌هزار تن کاغذ شروع کردیم؛ سال گذشته به خودکفایی در تولید کاغذ کافی برای چاپ ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کاغذ در کشور سالانه از ۵ هزار تن  به حدود ۸۰ هزار تن رسیده گفت: ان‌شاالله به زودی با افتتاح یک مجموعه جدید و فناور که نیازی به استفاده از چوب برای تولید کاغذ ندارد، ظرفیت تولید کاغذ ما به ۱۳۰ هزار تن در سال خواهد رسید. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بنای رئیس‌جمهور و دولت انقلابی بر افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب است و در کنار تخصیص یارانه خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید، امروز در در جلسه هیات دولت موضوع اختصاص خرید یارانه‌ای کتاب برای همه کارکنان دولت را هم به تصویب رساندیم.

وی افزود: بر اساس این مصوبه: حدود ۲ میلیون نفر از کارکنان دولت و خانواده‌های شان از این یارانه برخوردارند و فرصت استفاده از این یارانه از آغاز نمایشگاه کتاب شرووع شده و تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند که این اتفاق بسیار مبارکی است. 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت فرهنگی هم در نمایشگاه امسال به نحو بارزی پیش‌بینی شده گفت: امروز هر فرد ایرانی با مراجعه به سامانه مجازی نمایشگاه کتاب کتاب‌های موجود را با تخفیف تهیه نموده و ما به صورت رایگان این کتاب‌ها را به دست مردم می‌رسانیم. 

وی افزود امسال پیش‌بینی اولیه دوستان‌ ما این بود که شاید مجبور باشیم بخشی از این یارانه ارسال رایگان را حذف کنیم اما با تاکید امروز آقای رئیس‌جمهور این موضوع مرتفع شد و بدین‌سان همه خریدهای مردم عزیز ایران از سامانه مجازی نمایشگاه به طور رایگان به دستشان می‌رسد.

در پایان این مراسم همچنین از جمعی از پیشکسوتان حوزه نشر به وسیله وزیر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولین تقدیر به عمل آمد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha