آخرین وضعیت راه‌آهن چابهار- زاهدان بررسی شد 

تهران- ایرنا- آخرین وضعیت راه‌آهن چابهار-زاهدان در دومین نشست تخصصی کارگروه پژوهش ابتکار ایران راه با حضور اعضا و نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، دومین نشست تخصصی کارگروه پژوهش ابتکار ایران راه به همت مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور اعضا و نمایندگان با هدف بررسی کریدور شمال-جنوب و ارائه ای از جانب نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص راه آهن چابهار-زاهدان برگزار شد.

در گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پیرامون راه آهن چابهار-زاهدان، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش زیرسازی و روسازی خط، همچنین ایستگاه‌های تشکیلاتی و مسافربری ارائه شد.

سپس عملکرد مالی پروژه طی ۱۰ سال گذشته در دو بخش ۹۲ تا ۹۸ و از ۹۸تا ۱۴۰۳ با حضور اعضا و نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل رقم مورد نیاز برای عملیات اجرایی سال جاری را اعلام کرد.

در ادامه این نشست، موضوعات مختلفی در ابعاد گسترده تر همچون میزان بهره‌وری راه‌آهن چابهار زاهدان، میزان بار قابل حمل در این خط و ظرفیت بندر شهید بهشتی، نحوه اتصال ریل-بندر، نقش راه آهن چابهار-زاهدان در کریدورهای داخلی و بین المللی، امکان توسعه خطوط دوم و بیشتر در کوتاه مدت و بلند مدت، ظرفیت های سرمایه گذاری بین المللی و مراکز بار موجود در مجاورت این خط آهن مورد بررسی قرار گرفت.

محمدحسین سروش سرپرست مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به تاریخچه راه آهن چابهار-زاهدان گفت: این پروژه از سال ۱۳۰۴ در دستور کار دولت بوده و امید است با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۴ تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی افزود: در جلسات بعدی، بندر شهید بهشتی با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و نقش مبدا-مقصدی و اتصالی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: از نشست های تخصصی کارگروه پژوهش ابتکار ایران راه، گزاره‌ها استخراج و پایش می شوند و حل مساله صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha