سید نظام موسوی: مجلس باید «نماینده محورتر» شود

تهران- ایرنا- دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب گفت: در دوره دوازدهم مجلس تلاش خواهد شد با تغییر آیین‌نامه داخلی، مدیریت مجلس متعادل‌تر و مشورتی‌تر شود.

سید نظام‌الدین‌ موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اینکه در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم چه اولویت‌هایی را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: یکی از شعارهای ائتلاف امنا، این است که مسیر تحول در کشور از طریق مجلس انجام می‌شود و شروع تحول هم از باید از درون مجلس انجام شود.

دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(امنا) با بیان اینکه در این مسیر باید حتما در مدل مدیریتی مجلس تغییری صورت بگیرد و مجلس نماینده محورتر شود، افزود: از ادوار قبل مجلس تغییراتی در آیین نامه داخلی مجلس ایجاد شد تا اختیارات اداری نمایندگان و حتی هیات رئیسه کم شود و مجلس رییس محور شود.

موسوی تاکید کرد: این روند اقدام خوبی نیست و حاشیه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. اما تلاش می‌کنیم که با تغییر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مجلس را در حوزه مدیریتی متعادل تر و مشورتی‌تر کنیم.

وی درباره برنامه ائتلاف امناء برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: در این زمان کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح است که باید از آن فارغ شویم و در آینده نسبت به این موضوع صحبت شود. اما فعلا گفت‌وگویی درباره نحوه ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مطرح نشده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha