۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵

اسماعیلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است

۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در نمایشگاه کتاب گفت: کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس تا حدود ۹۰ درصد انجام شده و دولت در این زمینه کنار بخش خصوصی ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای دیگر، در جمع خبرنگاران گفت: این کار به صورت جدی در حال برگزاری است؛ مدتی پیش به صورت مشترک در هندوستان، عمان، ترکیه، عراق و سالانه در نمایشگاه‌های متعددی همکاران من شرکت می‌کنند.

وی افزود: متقابلاً ۲۵ کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم که امسال کشور یمن مهمان است.

اسماعیلی درباره تغییر مهمان این دوره از نمایشگاه از هند به یمن، گفت: در چنین رویدادهایی تا آخرین لحظه چنین تغییراتی محتمل است.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش درباره افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس در کشور گفت: الحمدلله کارهای اجرایی این کارخانه تا نزدیک ۹۰ درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است. این کارخانه بسیار معظم است که هم رئیس جمهور و هم شخصاً از آن بازدید داشتیم و دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت. الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی درباره افتتاح بزرگترین کتابخانه منطقه در شهر اراک، گفت: حدود ۲۰ درصد از کار اجرایی مربوط به این کتابخانه مانده و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال آن را افتتاح کنیم.

وزیر ارشاد درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاه تا ۲۵ یا ۳۰ درصد فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است بنابراین جای کار جدی دارد

وی افزود: کارهای تألیفی در این بخش به شدت مورد حمایت ماست. به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان با کاهش تولید ادبیات در این حوزه مواجه‌ایم اما بنای ما در حمایت جدی است و جشنواره ویژه کتاب کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

کد خبر 6100766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha