سیاسی

السودانی در گفت‌وگو با هنیه:
موافقت حماس با آتش‌بس موقت، تصمیمی مسئولانه است

نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصمیم موافقت حماس با آتش‌بس موقت را تصمیمی مسئولانه دانست و آن را ناشی از درک صحیح از منافع والای ملت فلسطین به شمار آورد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه (8 مه) با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی در این گفت‌وگو تاکید کرد که تصمیم حماس در موافقت با آتش بس موقت، تصمیمی مسئولانه ناشی از درک صحیح از منافع والای ملت فلسطین است.

وی به حمایت عراق از این اقدام که موجب توقف رنج ملت فلسطین می‌شود و پاسخی به تلاش‌های برادران عرب در راستای پایان دادن به رنج مردم فلسطین به شمار می‌آید، اشاره کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد که ضرورت دارد جامعه جهانی موضعی برای توقف جنگ در غزه اتخاذ کند و کشورهای بزرگ در جلوگیری از تداوم خشونت، مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند به ویژه آنکه نیروهای اشغالگر در یورش به گذرگاه رفح، ایجاد یک فاجعه انسانی و تداوم ارتکاب به جنایت‌های شنیع علیه غیرنظامیان اصرار می‌ورزند.

از طرفی دیگر هنیه، السودانی را به طور کامل در جریان تصمیم جنبش حماس در موافقت با آتش بس موقت برای توقف جنگ در غزه و پاسخ به تلاش‌های کشورهای عربی قرار داد.

وی در پایان از حمایت دولت و مردم عراق چه در مواضع سیاسی و چه از طریق ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری برای غیرنظامیان محاصره شده در غزه قدردانی کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا